درحال بارگذاری

گروه: هنر و رسانه / حوزه رادیو و تلویزیون/ایران شناسه: ۷۳۲۷۴۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹ : ۰۷ بازدید: ۶۰۶دیدگاه: ۰

بنای جشنواره پژواک؛ بر امید و امید آفرینی است

بنای جشنواره پژواک؛ بر امید و امید آفرینی است جلسه هماهنگی داوری‌های دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، صبح امروز (چهارشنبه 19 بهمن) با حضور جمعی از داوران جشنواره در سالن جلسات معاونت صدای سازمان صداوسیما برگزار شد. در این مراسم ضمن معرفی داوران دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، آیین نامه داوری ارائه و احکام داوران اهدا شد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، «حمیدرضا افتخاری» دبیر دومین جشنواره رادیویی پژواک در این مراسم گفت: با توجه به زمان‌بندی که در کمیته برنامه‌ریزی صورت گرفته، زمان کافی در اختیار داورها قرار گرفته تا سر فرصت داوری‌ها انجام شود. علاوه بر این، آیین نامه داوری طراحی شده که خدمت داوران ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نحوه انتخاب داوران بر اساس نظرسنجی از شبکه‌های رادیویی انجام گرفته افزود: برای انتخاب داوران از شبکه‌های رادیویی درخواست شد تا پیشنهادهای خود را ارائه دهند و ما با توجه به توانمندی‌ها و نیاز جشنواره، داوران را انتخاب کردیم.
افتخاری خاطر نشان کرد: در انتخاب داوران سعی کردیم از ظرفیت‌های داخل استفاده شود. داوران فقط اثر را می‌شنوند و این در حالی است که اعلام نمی‌شود که آثار برای کدام شبکه است.
دبیر دومین جشنواره رادیویی پژواک با بیان اینکه داوران باید 17 ساعت برنامه گوش دهند ادامه داد:  از همین امروز داوری‌ها آغاز می‌شود و اگر داوران روزی یک ساعت هم به آثار گوش کنند، طی دو هفته آینده آثار تمام می‌شود.


افتخاری ادامه داد: با توجه به این که چهارم اردیبهشت به عنوان روز رادیو نامگذاری شده، در این روز نامزدهای انتخابی را معرفی خواهیم کرد.
دبیر دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک تصریح کرد: جشنواره در دو بخش موضوعی و ساختاری برگزار می‌شود که اصل تمرکز ما بر بخش موضوعی است، اما داوران علاوه بر بخش موضوعی، آثار را از لحاظ ساختاری هم داوری خواهند کرد.
افتخاری تاکید کرد: با توجه به اینکه تم جشنواره پژواک؛ امید و امید آفرینی انتخاب شده است، آثار برگزیده باید از هر گونه سیاه‌نمایی و القای ناامیدی به دور باشد. اثری که رنگ و بویی از این درونمایه را نداشته باشد، فرصت شرکت در جشنواره را نخواهد داشت.
به گفته دبیر دومین جشنواره رادیویی پژواک؛ عمده آثار چند روز آخر بارگذاری شده و تا جایی که توانستیم آثار را پالایش کردیم و اگر زمان اثری زیاد بوده، برگرداندیم تا اصلاح شود.
 
گفتنی است،‌ اختتامیه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، 18 اردیبهشت 1402 در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

سیدمصطفی میرزاباقری‌برزی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73274کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب