درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۲۵۷۱۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۴۴ : ۲۰ دیدگاه: ۰

استقبال سازمان ملل از آتش‌بس پیشنهادی توسط روسیه

استقبال سازمان ملل از آتش‌بس پیشنهادی توسط روسیه معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه امروز از آتش‌بس پیشنهادی از سوی روسیه پیرامون درگیری ها در اوکراین استقبال کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از رویترز، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه امروز جمعه درپیامی توییتری از پیشنهاد آتش بس یکجانبه از سوی روسیه در خصوص درگیری‌ها دراوکرانی استقبال کرد.

در پیام توییتری معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در این خصوص آمده است: آتش بس ۳۶ ساعته روسیه که از ظهر امروز در اوکراین آغاز شد، یک خبر خوب است. این آتش بس فرصتی را برای ارسال کمک‌های ضروری به افرادی که به دلیل درگیری‌های شدید قادر به دسترسی به آنها نبوده ایم، فراهم می‌کند.

در پی درخواست «کایریل» اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه از طرفین جنگ اوکراین برای اعلام «آتش بس کریسمس»، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شب قبل و روز کریسمس در تمامی مرزبندی‌ها در عملیات نظامی روسیه در اوکراین فرمان آتش بس صادر کرد.

در فرمان پوتین که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده بود: به دنبال درخواست والامقام پاتریارک کایریل، به وزیر دفاع فدراسیون روسیه دستور می‌دهم تا در تمامی خطوط جبهه بین طرفین (جنگ) در اوکراین، از ساعت ۱۲ نیمه ششم تا ساعت ۲۴ هفتم ژانویه سال جاری، آتش بس اعلام کند.

از سوی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اعلام آتش بس از سوی رئیس جمهور روسیه، پذیرش این آتش بس را رد کرد و مدعی شد که آتش بس تلاشی برای توقف پیشروی‌های نظامی کشورش است. زلنسکی در سخنرانی شبانه خود در این ارتباط گفت: روسیه می‌خواهد از آتش‌بس به عنوان پوششی برای توقف پیشروی‌های اوکراین در منطقه شرقی دونباس و آوردن افراد و تجهیزات بیشتر به جبهه جنگ استفاده کند. کسانی که به ترور علیه کشور ما ادامه می‌دهند، قطعاً برای زندگی ارزشی قائل نیستند و حتی به دنبال صلح هم نیستند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/72571کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب