درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۱۹۰۶۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۹ : ۲۰ دیدگاه: ۰

بلینکن:

دیپلماسی مسیر ترجیحی در قبال ایران است

 دیپلماسی مسیر ترجیحی در قبال ایران است وزیر خارجه آمریکا مدعی شد دیپلماسی مسیر ترجیحی در قبال ایران است اما چنانچه ایران این مسیر را رد کند گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه تصریح کرد که دیپلماسی مسیر مورد ترجیح در قبال ایران است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود چنانچه ایران این مسیر را رد کند گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند.

آنتونی بلینکن همچنین گفت: «تلاش‌های دیپلماتیک برای توافق با ایران و اطمینان از پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای را ادامه خواهیم داد.»

اظهرات بلینکن در حالی مطرح شده که «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، شب گذشته در گفت‌‌وگو با شبکه «الجزیره» گفته بود مذاکره با ایران فعلا در دستور کار دولت جو بایدن نیست.  او گفت: «مذاکرات هسته‌ای با ایران در دستور کار قرار ندارد و ما بر چگونگی تعامل نظام ایران با مردمش متمرکز شده‌ایم.»

این اولین بار نیست که کاخ سفید می‌گوید برجام اولویت واشنگتن نیست. در هفته‌های اخیر، مقام‌های مختلف آمریکایی بارها اذعان کرده‌اند که اولویت واشنگتن بجای برجام «حمایت از اعتراضات در ایران» است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران سه‌شنبه در دیدار جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که نقش میانجیگری مذاکرات را داشته، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف‌های مقابل توصیه کرد با پرهیز از سیاسی‌کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع‌بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71906کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب