درحال بارگذاری

گروه: سیاست/خراسان رضوی/ایران شناسه: ۷۱۳۱۰۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷ : ۱۸ دیدگاه: ۰

طائب:

پرونده فساد ۹۲ هزار میلیاردی فولاد مبارکه خلاف واقع بود

 پرونده فساد ۹۲ هزار میلیاردی فولاد مبارکه خلاف واقع بود مشاور فرمانده سپاه پرونده فساد ۹۲ هزار میلیاردی فولاد مبارکه را خلاف واقع دانست و گفت: نماینده‌ای که درباره فولاد مبارکه چنین اظهاراتی داشت، باید برنامه تلویزیونی بگذارد و ادله خود را به مردم مطرح کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسین طائب امروز در مراسم روز دانشجو که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظها‌ر داشت: آمریکا در تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در چین است، همچنین تلاش‌هایی برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه نیز انجام شد، اما موفق نشدند، به همین دلیل سعی کردند اغتشاشات را در داخل ایران ایجاد کنند و شروع اغتشاشات با فرایند جنگ ترکیبی بود.

وی با با بیان اینکه آمریکا در  جریان این جنگ ترکیبی، به دنبال هویت‌زدایی و هویت‌زایی در ایران است افزود: طبق گزارشی که سنتکام به پنتاگون ارسال کرده است، آمریکایی‌ها در اغتشاشات ایجاد شده در ایران شکست خوردند، زیرا دوگانه حجاب اجباری و اختیاری راه به جایی نبرد و مسئله معیشت نیز ظرفیت تبدیل شدن به یک موضوع اجتماعی برای ایجاد دوگانگی را نداشت.

مشاور فرمانده سپاه تصریح کرد: اکنون آمریکا به دلیل شکستی که در جریان اغتشاشات خورد و نتوانست به اهداف خود دست یابد؛ به ایران پیغام‌هایی برای بازگشت به میز مذاکره می‌دهد. آمریکا اکنون می‌خواهد علاوه بر موضوعات موشکی، منطقه‌ای و هسته‌ای، در مورد موضوعات پهپادی و حقوق بشری نیز با ایران مذاکره کند.

طائب عنوان کرد:از نظر آمریکایی‌ها انقلاب اسلامی در دهه پنجم عمر خود، در حال طی روند تولید و افزایش قدرت است، چراکه هم قدرتش در منطقه روزافزون است، هم به بازیگری موثر در سطح بین‌الملل تبدیل شده و هم در داخل به یکپارچگی رسیده است‌.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌گویند در این دهه پنجم عمر جمهوری اسلامی، سرنوشت آمریکا و جهان نیز مشخص می‌شود؛ ایالات متحده در سند استراتژی امنیت ملی قرن 21 اذعان کرده است که با چالش‌های درونی و بیرونی مواجه است که تمام این چالش‌ها باید تا سال 2025 برطرف شود و در غیر این صورت مانند شوروی فرو خواهد پاشید.

مشاور فرمانده سپاه با اشاره به هزینه‌های آمریکا در خاورمیانه، اضافه کرد: امروز بدهی‌های آمریکا به 23 تریلیون دلار رسیده است. امروز آمریکایی‌ها در سند امنیت ملی خود می‌نویسند که جهان در حال تغییر است و پنجره فرصت برای مقابله با تهدیدات بسیار محدود می‌باشد و یکی از این تهدیدات، ایران است.

طائب عنوان کرد: آمریکا در قبال ایران استراتژی تشدید مهار را در نظر گرفته است، یعنی ایران را طوری در داخل درگیر کنند که نتواند خود را توسعه و به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار جهانی ادامه فعالیت دهد. آمریکایی‌ها می‌گویند برای مهار ایران، اسرائیل باید علیه ایران عملیات نیمه‌سخت انجام دهد و خود آمریکا هم با اعمال فشارهای اقتصادی، ایران را پای میز مذاکره بکشاند.

مشاور فرمانده سپاه خاطرنشان کرد:طبق اذعان آمریکایی‌ها، چین یکی از چالش‌های ایالات متحده است و ممکن است تا سال 2030 رهبری جهان را در دست گیرد، همچنین روسیه نیز از دیگر تهدیدات آمریکاست. به علاوه آمریکایی‌ها بیان می‌کنند کشورهایی که در حال تضعیف دموکراسی آمریکا اند و یک مدل حکمرانی جدید ارائه می‌دهند نیز از دیگر تهدیدات آمریکا هستند که مهم‌ترین این کشورها، ایران است. آمریکا می‌خواهد چین را به وسیله تایوان و بی‌ثباتی داخل و روسیه را به وسیله اوکراین و ناامنی داخل، از سر راه بردارد و برای تضعیف ایران نیز راهبرد ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای مقاومت و اغتشاشات در داخل ایران را به کار گرفته است. لذا روسیه عملیات پیش‌دستانه انجام داد.

طائب در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص پرونده فساد 92 هزار میلیاردی فولاد مبارکه، آن را خلاف واقع دانست و اظهارداشت: راه شفاف سازی این پرونده این است که نماینده‌ای که درباره فولاد مبارکه چنین اظهاراتی داشت، برنامه تلویزیونی بگذارد و ادله خود را به مردم مطرح کند تا افکار عمومی پاک شود. البته گاهی ما سرمایه اجتماعی خودمان را مقدم بر سرمایه اجتتماعی انقلاب می‌بینیم.

وی در پاسخ به سوالات دانشجویان مبنی بر حکمرانی سیاسی در زمان فتنه و نقش جریانات فساد خاطرنشان کرد: در انتخابات سال 92 همه جریانات سیاسی حضور داشتند، فضای گفتمانی به سمت جریان اصولگرا بود، اما نمایندگان اصلاحات کنار کشیدند و همه پشت یک نماینده این جریان قرار گرفتند و با هفت دهم درصد اختلاف رأی، انتخابات واگذار شد.

مشاور فرمانده سپاه گفت: زمانی می‌خواستیم با جریانات فساد برخورد کنیم، اما جریان حاکم نمی‌گذاشت. به تدریج مبارزه با فساد قدرت گرفت.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری تجمعات اعتراضی درخصوص پرداخت معوقات معلمان یا مشکلات صنفی کامیون داران، مشکلات آنان رسیدگی می‌شد، گفت: اما اکنون می‌خواهند کامیون‌داران را با تهدید و ترساندن مجبور به اعتراض کنند.

طائب در پاسخ به سوالات دانشجویان که چرا با اغتشاشگران مماشات می‌شود نیز بیان کرد: با اغتشاشگران مماشات نمی‌کنیم. دستورالعمل جنگ ترکیبی با جنگ امنیتی فرق می‌کند، برگزاری دادگاه کشته شدگان منافقان در دهه 60 یک نمونه از عملیات دشمن در جنگ ترکیبی است. در سال 98 در نصف روز اول جمعیت معترض از اغتشاشگران جدا شدند. هنوز حاکمیت دوگانه در کشور مستقر بود و دشمن نمی‌خواست این بازی را به هم بزند. اما امروز جنگ ترکیبی است و دشمن همه توان را به میدان آورده که وضع فرهنگ را تغییر دهد. این در شرایطی است که هم افزایی بین وزارتخانه‌های مختلف کشور ایجاد شده و همگرایی و یکپارچکی بین دستگاه‌های مختلف ایجاد شده است و آمریکایی‌ها می‌گویند انسجام به آنان ضربه می‌زند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71310کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب