درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۱۱۱۵۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱ : ۰۹ دیدگاه: ۰

رسانه صهیونیستی:

جنگ بعدی اسرائیل به نام نتانیاهو خواهد بود

 جنگ بعدی اسرائیل به نام نتانیاهو خواهد بود یک رسانه عبری با انتقاد از سیاست راست‌افراطی‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رویکرد کابینه نتانیاهو و متحدانش در نهایت منجر به انفجار اوضاع و جنگی خواهد شد که با نام نتانیاهو همراه خواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، با بازگشت راست‌افراطی‌های رژیم صهیونیستی به رهبری «بنیامین نتنانیاهو» به عرصه قدرت این رژیم، بسیاری از محافل داخلی و خارجی رژیم اسرائیل و حتی لابی صهیونیستی در آمریکا درباره پیامدهای رویکرد افراطی کابینه آینده اسرائیل ابراز نگرانی می‌کنند.

ماه جولای گذشته زمانی که زمزمه‌های فروپاشی کابینه ائتلافی «نفتالی بنت» و یائیر لاپید شنیده می‌شد، اسرائیلی‌ها در جریان یک نظرسنجی توسط رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که نگران بازگشت نتانیاهو، ایتمار بن جفیر و سایر احزاب راست اسرائیل به عرصه قدرت هستند؛ چرا که این مسئله علاوه بر گسترش اختلافات داخلی، آینده اسرائیل را نیز به خطر می‌اندازد. به طوری که ممکن است آنها در نتیجه سیاست‌های افراطی خود، اسرائیلی‌ها را وارد جنگ با گروه‌های فلسطینی یا حتی نوار غزه کنند؛ موضوعی که میلیون‌ها اسرائیلی از آن وحشت دارند.

در آن زمان همچنین کارشناسان صهیونیست اعلام کردند نگران ایجاد جنگ داخلی و بازگشت به دوره‌ای مشابه زمان ترور «اسحاق رابین» نخست‌وزیر وقت اسرائیل هستند.

در همین راستا روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای به قلم «اوری مسگاف» نوشت، در میان اوج حملات شهرک‌نشینان در منطقه الخلیل، «ایتمار بن جفیر» (از اعضای افراطی کنست رژیم صهیونیستی که قرار است نقش مهمی را در کابینه بنیامین نتانیاهو بر عهده بگیرد)، به حرم ابراهیمی در این منطقه رسید و سعی داشت با اسلحه خود وارد آنجا شود. اما نیروهای گارد مرزی که آنجا بودند از ورود او به این حرم جلوگیری کردند.

در ادامه این مقاله آمده است، ایتمار بن گویر بر سر نیروهای گارد مرزی فریاد زده و گفت که من وزیر امنیت داخلی آینده اسرائیل هستم. اما این نیروها تسلیم نشدند. این هفته نتانیاهو با استقرار 14 گردان از نیروهای گارد مرزی در کرانه باختری تحت فرماندهی مستقیم بن گویر موافقت کرده است. در حال حاضر وزیر آینده اسرائیل (ایتمار بن گویر) به همراه دو تن از اعضای کنست از حزب لیکود فرصت ملاقات با خانواده دو سرباز یگان «گوعاتی» را پیدا کرده‌اند. این دو سرباز به فعالان احزاب چپ‌گرا در الخلیل حمله و آنها را تهدید کردند و یک شورش علنی علیه سلسله مراتب فرماندهی ارتش به راه انداختند.

هاآرتص ادامه داد، فرمانده گردان گوعاتی که یکی از این سربازان را به کم‌ترین مجازات محکوم کرده بود مورد هجمه و تحریک قرار گرفت. فرمانده این گردان و خانواده‌اش نیز همچنان مورد حمله و مزاحمت قرار می‌گیرند و او یک شبه تبدیل به افسری خائن و ترسو و بازنده شده است. اکثر کسانی که امروز آشکارا به اقتدار ارتش اعتقاد ندارند هرگز در یگان‌های رزمی کرانه باختری یا به طور کلی در ارتش اسرائیل خدمت نکرده‌اند اما با حمایت و  تشویق و تحریک نخست‌وزیر آینده (بنیامین نتانیاهو) اینگونه رفتار می‌کنند.

در ادامه این یادداشت آمده است، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش بیانیه‌های دستوری در این زمینه (رفتار راست‌افراطی‌ها) صادر کرده و وزیر جنگ و ژنرال‌های سابق ارتش اسرائیل نیز در این باره هشدار می‌دهند. ما هرلحظه در تمام سطوح در معرض انفجار اوضاع قرار داریم. فلسطینیان هرروز بر اثر گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست می‌دهند. از سوی دیگر اسرائیلی‌ها نیز هرروز در عملیات‌های تیراندازی و چاقو زدن و پرتاب سنگ توسط فلسطینی‌ها کشته می‌شوند. این امور منجر به آغاز موجی از تظاهرات‌ها و اعتراضات و همچنین تشدید حملات و بازداشت‌ها و نیز عملیات‌های «تروریستی» می‌شود.

این رسانه صهیونیستی افزود،  این اوضاع یک دایره خون بی‌انتهاست. اسرائیلی‌ها زمانی این را به یاد می‌آوردند که میزان خشونت و درگیری‌ها بالا رفته یا زمانی که در خلال جام جهان قطر متوجه شدند که اعراب ما را دوست ندارند. این موج از تقابل این بار نه در پشت «خط سبز» متوقف خواهد شد و نه در چارچوب درگیری‌های معمول اسرائیلی-فلسطینی تعریف می‌شود.  حوادث رخ داده در جریان جنگ 2021 با غزه در پایان دوره قبلی نتانیاهو و نیز وقایعی که او را دوباره به قدرت برگرداند تنها آغاز کار بود.

روزنامه عبری هاآرتص ادامه داد، این بار رویارویی بین اعراب و اسرائیلی‌ها بین رودخانه و دریا خواهد بود و شهرک‌نشینان و افراطی‌ها با یگان‌های نیروی زمینی مولفه اصلی از این درگیری خواهند بود و احزاب چپ و راست نیز با هم درگیر می‌شوند. حتی قبل از اینکه پلیس و گارد مرزی تحت فرمان ایتمار بن گویر قرار بگیرند و سایر سرویس‌های امنیتی زیر سیطره « بزالل اسموتریچ» ( رهبر افراطی حزب صهیونیسم مذهبی) بروند، شبه نظامیان مسلح تحت عنوان «بازگردان هیبت کابینه» فعالیت می‌کنند و دو شهروند بادیه نشین به دست افرادی ناشناس مورد تجاوز قرار گرفتند.

این رسانه افزود، تشکیلات خودگردان فلسطین نیز کنترل و سیطره خود را از دست داده و ارتش اسرائیل از همه طرف مورد حمله قرار می‌گیرد. عملیات‌های مستقلی نیز از هر جهت برای حمله به جان و مال اسرائیلی‌ها در قالب عملیات‌های انتقام‌جویانه صورت می‌گیرد. ما اکنون تنها یک قدم با حمام خون قومی-ملی-مذهبی به سبک «بالکان» فاصله داریم. نتانیاهو آغاز گر و مبدع اشغالگری یا درگیری‌ها نیست؛ اما «زودپزی» که سالهاست در دست او و ائتلافش برای تامین منافع قضایی و خانوادگی‌اش روشن (در حال داغ شدن) است، اکنون در شرف انفجار قرار دارد و این انفجار با نام نتانیاهو همراه خواهد شد و این جنگ نتانیاهو خواهد بود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71115کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب