درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه محیط زیست و گردشگری/ایران شناسه: ۷۱۰۱۱۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۳۴ : ۰۷ دیدگاه: ۰

سازمان هواشناسی خبر داد؛

هشدار تقویت سامانه بارشی در کشور/ کاهش ۸درجه‌ای دما در نوار شمالی

هشدار تقویت سامانه بارشی در کشور/ کاهش ۸درجه‌ای دما در نوار شمالی سازمان هواشناسی با هشدار تقویت و نفوذ سامانه بارشی از بارش باران، برف و وزش باد شدید و کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش‌ها در سواحل دریای خزر و به‌صورت پراکنده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در اردبیل و سواحل دریای خزر تشدید می‌شود، همچنین در برخی مناطق شمال غرب و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است.

یکشنبه بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و در سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین،‌ البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران،‌ و در ارتفاعات این مناطق و اردبیل بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه آینده این وضعیت در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل ادامه خواهد داشت و در استان‌های البرز و تهران بارش انتظار می‌رود. در این روز همچنین با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق در جنوب غرب، زاگرس مرکزی، برخی مناطق بوشهر، فارس و کرمان آغاز می‌شود. روز سه‌شنبه آینده بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ارتفاعات رشته‌کوه البرز طی روزهای شنبه و سه‌شنبه آینده برف می‌بارد و احتیاط در تردد در محورهای مواصلاتی این مناطق ضروری است، همچنین از روز یکشنبه تا سه‌شنبه آینده کاهش نسبی 4 تا 8 درجه دما برای نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

 

توصیف سامانه: نفوذ و فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه 1401/09/12

زمان پایان: یکشنبه 1401/09/13

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و کاهش 4 تا 8 درجه دما.

منطقه اثر:

شنبه 1401/09/12: اردبیل، گیلان، نیمه غربی مازندران، ارتفاعات شمال زنجان، ارتفاعات شمال قزوین.

یکشنبه 1401/09/13: نیمه جنوبی اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمال زنجان، ارتفاعات شمال قزوین، ارتفاعات شمال البرز، ارتفاعات شمال تهران.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، کاهش شعاع دید، اختلال در سفرهای بین‌شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال تأخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71011کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب