درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۰۶۷۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۴۸ : ۱۲ دیدگاه: ۰

حاج‌علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

استکبار جهانی نمی‌خواهد جمهوری اسلامی پیشرفت کند/ حساب اروپایی‌ها به وقتش تسویه خواهد شد

استکبار جهانی نمی‌خواهد جمهوری اسلامی پیشرفت کند/ حساب اروپایی‌ها به وقتش تسویه خواهد شد خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئله بین ما و جریان استکبار جهانی، مسئله پیشرفت است و آنان نمی‌خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به تقوای الهی توجه به عظمت حضرت حق است که این توجه به عظمت خدای متعال دل‌ها را خاشع می‌کند و انسان را در مقام بندگی مستقر می‌کند و این بهترین سرمایه انسان در مقام بندگی است. بدون شک دستیابی به نصرت الهی از طریق تقوا میسر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، گفت: کاشت این شجره طیبه به دست باغبان حکیم بوستان انقلاب امام راحل (ره) بود. ما در آستانه ۵ آذر، سالروز تأسیس بسیج مستضعفین و یکی از روزهای خدایی انقلابمان هستیم. بسیجیان سرافراز سپاه محمد رسول‌الله (ص) مجموعه خوشنامی در تهران مانند همه بسیجیان در کشور هستند که حضورشان در همه عرصه‌ها حضوری تأثیرگذار و خدماتشان در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی قابل تقدیر است.

وی افزود: تأسیس سازمان بسیج مستضعفین تنها ۲۲ روز بعد از فتح لانه جاسوسی و هنگامی که انقلاب اسلامی وارد رویارویی مستقیم با دشمن اصلی خود یعنی شیطان بزرگ آمریکای جهان‌خوار شده بود، اتفاق افتاد و در واقع می‌توان گفت، یک الهام قدسی و اشراق ملکوتی بر قلب مطهر امام راحل بود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: در نگاه به قرآن و سیره پیامبر اعظم (ص) با راهنمایی امام راحل در این پیام و در کلمات امام حاضر، اگر بسیج به معنای حرکت سازمان‌یافته مؤمنان مجاهد با محوریت امام حق برای اعتلای کلمه‌الله و ابطال کلمه کفر باشد، می‌توانید این حقیقت درخشان را در جای جای کلام الهی مشاهده کنید.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: خط جهاد در راه خدا امتداد دارد. از آغاز تا زمان پیامبر و بعد از آن تا پایان تاریخ امتداد خواهد داشت. خداوند را شاکریم که با این اندیشه پاک آشناییم و از برکت انقلاب اسلامی این راه روشن انبیا و اولیا در بین ملت ما به شکل متفاوتی امتداد پیدا کرد.

معجزه تفکر بسیج را در چله دوم انقلاب مشاهده می‌کنیم

وی افزود: ما معجزه تفکر بسیج و نهاد بسیج را در چله اول انقلاب و هم اکنون در چله دوم انقلاب مشاهده می‌کنیم و امید به اعجاز این شجره طیبه در پیشبرد آرمان‌های اسلامی داریم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری همچنین ضمن اشاره به حوادث اخیر کشور و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: شما در هفته گذشته تحلیل بسیار ژرف و حکیمانه‌ای را از رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی در مورد شرایط کشور و موقعیتی که در آن قرار داریم، دریافت کردید.

وی افزود: جان کلام در صحبت امام این بود که مسئله بین ما و جریان استکبار جهانی، مسئله پیشرفت است. آنان نمی‌خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت کند و به آن قوتی که برای خودش در ساحت‌های گوناگون ترسیم کرده دست پیدا کند. زیرا اگر اینگونه شود، منطق دشمنان ما که منطق لیبرال دموکراسی است، باطل می‌شود. لذا عصبانی هستند و نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد و از اول پیروزی انقلاب در برابر منطق انقلاب اسلامی مانع ایجاد کردند که این پیشرفت محقق نشود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: رهبر عزیز انقلاب صریح و روشن فرمودند که امروز وظیفه همه این است که برای پیشرفت کار کنند. هر کسی ایران را دوست دارد، باید برای پیشرفت کشور کار و تلاش کند. این دستورکار همه ما و همه گروه‌هاست.

حجت الاسلام علی‌اکبری گفت: برادران و خواهران بسیج امید کشور برای پیشرفت هستند. تفکر بسیجی و هم نهاد بسیج، امید ما برای رسیدن به آرزوهایمان، آرزوهای انقلاب اسلامی و آرزوهای ملت ایران است. معجزه تفکر بسیجی را در دفاع مقدس، دوران سازندگی، دفاع از فرهنگ انقلاب اسلامی، علم و پیشرفت و در مقابله با فتنه‌ها و عمق بخشیدن به امنیت کشور دیده‌ایم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ما امتداد تفکر بسیجی را در حزب الله لبنان، در انصارالله یمن، در مجاهدان فلسطین، در سوریه و حشد الشعبی عراق و در جای جای دنیا مشاهده کردیم. اکنون نوبت اعجاز بسیج است و در گام دوم انقلاب باید بسیج قهرمان در همه زمینه‌ها بدرخشد. اول در ساخت انسان طراز انقلاب اسلامی که مهمترین هنر مکتب بسیج است و باید قوی‌تر از گذشته ادامه یابد.

در جهاد پیش‌رو و تمدن‌سازی چشم امید به بسیج است

وی در ادامه گفت: در جهاد پیش رو و تمدن سازی و در پیشرفت باز چشم امید به بسیج است. چشم امام و امت به شما دل‌های پاک و اراده پولادین شماست. امیدواریم عزیزان ما در نهاد بسیج به بسیج دانش آموزی و معلمان و فرهنگیان اولویت دهند. اصلی ترین جایی که باید برای بسیج سرمایه گذاری کنیم این حوزه است.

وی با اشاره به سفر هیئتی برای بررسی حوادث اخیر سیستان و بلوچستان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در هفته گذشته هیئتی را مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان اعزام کردند و بنده هم بودم. با گروه‌های مختلف مردم به حمدالله دیدار کردیم و مطالب علما و نخبگان و بخش‌های گوناگون را شنیدیم و با توجه به حوادث اخیر در استان و در جریان ناآرامی‌ها که در زاهدان رخ داده بود، بخشی از هموطنان ما کشته شده بودند و رهبری علاوه بر تدابیر استانی و شورای عالی امنیت ملی، فرمودند که هیئت به استان برود و مسائل را ببیند و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند و طی یک هفته این کار انجام شد.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: ابراز شوق و شکر به درگاه خداوند را داریم به خاطر بلوغ سیاسی مردم در جریانات اخیر که واقعاً انسان نمی‌داند چه بگوید و شما مردم، دوست و دشمن را شگفت زده کردید. رهبر عزیز پایان بشارت فتنه انگیزی را دادند و این فتنه انگیزی ها جمع خواهد شد.

وی در واکنش به صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: رفتار مضحک و طنزهای تلخی که در روزهای اخیر از آژانس می‌شنویم و مواضعی که کشورهای اروپایی دارند، خنده دار و طنز است و مسئولان ما در برابر جبهه غربی و اروپایی و آمریکا ایستادند و غنی سازی ۶۰ درصد را شروع کردند و اروپایی‌ها بدانند حسابشان پیش ملت ما مفتوح است و خیلی جفا کردند که به وقتش حسابشان تسویه خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان برای تیم‌ملی در جام جهانی آرزوی موفقیت کرد و گفت: ان شاءالله خوش بدرخشند و دل ملت را شاد کنند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/70671کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب