درحال بارگذاری

گروه: ورزشی / حوزه فوتبال ایران/ایران شناسه: ۷۰۴۴۸۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۴۷ : ۱۸ دیدگاه: ۰

کی‌روش:

برای انگلیس سورپرایز نداریم/ می‌خواهیم صعود کنیم

برای انگلیس سورپرایز نداریم/ می‌خواهیم صعود کنیم سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه تیم انگلیس یکی از گزینه های قهرمانی در جام جهانی است، گفت: امیدوارم به اندازه ای امتیاز جمع کنیم که به مرحله بعد برسیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، کار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از فردا و با دیدار مقابل انگلیس از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز می‌شود.

نشست خبری پیش از این مسابقه امروز یکشنبه برگزار شد و کارلوس کی روش سرمربی ایران به تشریح آخرین وضعیت این تیم پرداخت.

کی روش گفت: مفتخرم که اینجا هستم. از کسانی که برای برگزاری جام جهانی تلاش کردند، تشکر می‌کنم. امیدوارم همه از این رقابت فوتبالی لذت ببرند. به همه کسانی که در جام جهانی هستند، سلام می‌کنم. برای همه آنها آرزوی موفقیت می‌کنم به جز برابر ایران. امیدوارم بازی‌های خوبی داشته باشیم تا خاطرات خوبی رقم بزنیم.

وی درباره سومین حضور متوالی اش در جام جهانی با ایران اظهار کرد: انتظارات ما مثل دو دوره قبلی جام جهانی است. هر بازی را با یک فکر به زمین می‌رویم برای اینکه فوتبال خوبی انجام بدهیم و برنده بشویم. این هدف ما است و بازی به بازی جلو می‌رویم. اگر مسابقات را به سه قسمت تقسیم کنیم، قسمت اول برابر انگلیس است.

سرمربی ایران یادآور شد: امیدوارم به اندازه‌ای امتیاز جمع کنیم تا صعود کنیم. باید احساس کنیم با این تمایل بازی می‌کنیم. همه مردم می‌دانند انگلیس یکی از بهترین تیم‌های ملی دنیا است. با نتایجی که اخیراً گرفته‌اند، کاندیدای حضور در فینال جام جهانی هستند. همینطور کاندیدای قهرمانی در جام. بازیکنان فوق العاده ای در خط حمله دارند از جمله هری کین که عملکرد فوق العاده ای در جام جهانی قبل داشت. آنها به فینال یورو رسیدند. درباره ارزش انگلیس هر چیزی می‌توان گفت. اگر بدانیم در بازی نیاز داریم چه کار کنیم، مشخص است انگلیس در چه سطحی است. باید برنامه خاص خودمان را داشته باشیم و با روحیه جنگندگی منحصر به فرد و روحیه روانی فوق العاده در بازی حاضر بشویم.

کی روش در ادامه در خصوص تفاوت رفتار منتقدانه و اجتماعی اش نسبت به دوره گذشته، گفت: صادقانه بگویم سئوال شما را متوجه نمی‌شوم. کری که ما انجام داده‌ایم این بود که بازیکنان کم سن و سال را به تیم آورده‌ایم و تلاش کردیم تا در برزیل خوب نتیجه بگیریم. سعی کردیم به دور دوم برویم که نشد. نسلی که داشتیم شروع به رشد کرد. میراث تکنیکی که بماند مهمتر است. وقتی من آمدم یک بازیکن در اروپا داشتیم اما الان ۱۷-۱۸ بازیکن داریم که از آن نسل می آیند. الان همان بازیکنان را داریم که تجربه و بلوغ بیشتری دارند. با این توقع می آییم که این بازیکنان یک قدم جلوتر بردارند. من نمی‌دانم شما درباره چه چیزی صحبت کردید. فکر نمی‌کنم مهم باشد. چیزی که برایمان مهم است این است که مسئله را حل کنیم و آنجا باشیم؛ علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد. فداکاری و تعهد لازم است تا بهترین بازیکنان را داشته باشیم و از روزی که وجود دارد لذت ببریم.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اهمیت بازی اول در جام جهانی و اینکه این بازی می‌تواند خاطره انگیز باشد، گفت: بله، مهمترین بازی زندگی ما است چون همیشه مسابقه بعدی مهمترین مسابقه بازیکنان و مربیان است. این همچنین یک فرصت فوق العاده و بی نظیر است تا در بازی‌های بین المللی شرکت داشته باشیم. این نخستین بار است که مقابل انگلیس بازی می‌کنیم. بازی مقابل انگلیس یک فرصت بی نظیر و سحرآمیز است. بازی مقابل انگلیس غیر ممکن است مگر در جام جهانی. برای من به خصوص برای بازیکنان از آن اتفاقاتی است که از زمان کودکی به فوتبال انگلیس نگاه می‌کردند و فردا این فرصت را دارند که مقابل آنها بازی کنند. این مثل یک خواب می‌ماند. از این بابت هیجان زده و مفتخر هستم و امیدوارم فردا بتوانیم خودمان را نشان بدهیم؛ هم فوتبال خوبی ارائه بدهیم و هم نتایج خوبی بگیریم.

کی روش در خصوص اینکه چه سورپرایزی برای نشست خبری پیش از بازی با انگلیس و چه جمله انگیزشی برای بازیکنان دارد، اظهار کرد: در بازی‌های مهم سخت است که عناصر سورپرایز کننده داشته باشد. آنچه که الان مهم است آمادگی است. همچنین تمرکز در جریان مسابقه. با یکی از بهترین تیم‌های دنیا مواجه می‌شویم. در هر لحظه از بازی باید راه حل داشته باشیم. به تمرکز کامل نیاز داریم همینطور باید تلقی برخورد مخاطره آمیز داشته باشیم. مطمئن هستم مربیان انگلیس هم این را می‌دانند چون پروفایل بازیکنان ایران را دارند.

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص اینکه آیا از مربیان و دوستانش در انگلیس برای آنالیز تیم ملی این کشور کمک گرفته است؟ خاطرنشان کرد: هیچ کمکی از آنها دریافت نمی‌کنم. (باخنده) به عنوان دوست با هم صحبت می‌کنیم ولی ریلکس هستیم. من با بازیکنان انگلیسی کار کرده‌ام و با آنها سر و کار داشته‌ام. کار آنها درخشان و طرز برخوردشان فوق العاده است. آنها عاشق این هستند که بازی کنند. در فرهنگ انگلیس مثل اسپانیایی‌ها نیستند که برای چیزی وسواس داشته باشند. انگلیسی‌ها از فرصت‌ها استفاده می‌کنند. فوتبال چیز سحرآمیزی برای آنها است. بازیکنان انگلیس در قلب من هستند. آنها مثال خوبی برای این هستند که همیشه آماده بازی و آموزش هستند. آنطور که آنها بازی می‌کنند، فکرشان همیشه این است که چطور همیشه گل بزنند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/70448کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب