درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه اقتصاد بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۰۰۸۸۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰ : ۰۷ دیدگاه: ۰

کمیسیون اروپا:

قیمت‌ها در منطقه یورو زمستان امسال به اوج خود خواهد رسید

 قیمت‌ها در منطقه یورو زمستان امسال به اوج خود خواهد رسید کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد که قیمت‌ها در منطقه یورو در زمستان امسال به اوج خود خواهد رسید و این منطقه وارد رکود اقتصادی می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس از اسپوتنیک، کمیسیون اروپا پیش‌بینی کرده که منطقه یورو با زمستانی تیره و تار مواجه است و انتظار می‌رود در حالی که تورم در این منطقه به طور پیوسته در حال افزایش است، سطوح پایین‌تر رشد را داشته باشد .

مقامات اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که روز جمعه توسط کمیسیون اروپا در بروکسل منتشر شد، پیش‌بینی‌های خود را برای رشد اقتصادی در سال آینده ضعیف دانسته و افزایش نرخ رشد را دشوار  تاکید کردند.

مقامات اروپا، با اشاره به تداوم انقباض اقتصادی در سه ماهه اول سال آینده در منطقه یورو،  پیش‌بینی خود را در خصوص افزایش قیمت مصرف کننده قوی دانستند.

این پیش‌بینی‌ها، چالشی را که دولت‌های اروپایی و بانک‌های مرکزی منطقه یورو با آن مواجه هستند، به وضوح نشان می‌دهد، زیرا آنها هم‌زمان با طولانی‌تر شدن شب‌ها در زمستان و کاهش دما با شوک هزینه‌های زندگی ناشی از انرژی برای مصرف‌کنندگان مواجه می‌شوند.

خبرگزاری بلومبرگ هم تاکید کرد که کشورهای اتحادیه اروپا با اقتصادی روبرو هستند که زیر بار تورم سنگینی که در اکتبر گذشته به بالاترین حد خود در عصر یورو با ۱۰.۷ درصد رسید، فروپاشیده است.

پیش‌بینی‌ها همچنین نشان می‌دهد که رشد اقتصادی در آلمان، بزرگترین اقتصاد منطقه، در سال ۲۰۲۳ بیش از هر عضو دیگری از منطقه یورو کاهش خواهد یافت و در اتحادیه اروپا به طور کلی، تنها کشور دیگری که با مشکلات شدیدتری روبرو خواهد شد، سوئد است.

پائولو جنتیلونی، کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت: تورم در منطقه یورو سریعتر از حد انتظار به افزایش خود ادامه داده است و ما معتقدیم که نقطه اوج تورم نزدیک است.

در بیانیه کمیسیون اتحادیه اروپا آمده است که در بحبوحه بی‌اعتمادی‌های رو به گسترش، فشارهای بالای قیمت انرژی، کاهش قدرت خرید خانوارها، محیط پیرامونی ضعیف‌تر و شرایط سخت‌تر تامین مالی، انتظار می‌رود اتحادیه اروپا، منطقه یورو و اکثر کشورهای عضو وارد رکود شوند و  فشارهای فزاینده قیمت‌ها نقطه اوج تورم را به پایان سال منتقل کند.

بر اساس این گزارش، رشد قیمت‌ها در سال جاری به طور متوسط ​​۸.۵ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۶.۱ درصد خواهد رسید و این پیش بینی‌ها به طور قابل توجهی بالاتر از آن چیزی است که در جولای گذشته انتظار می‌رفت.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/70088کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب