درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۶۹۹۲۳۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳ : ۰۶ دیدگاه: ۰

ادعای فرانسه:

باید شیوه مقابله با تهدیدات ایران در جهان را تغییر دهیم

باید شیوه مقابله با تهدیدات ایران در جهان را تغییر دهیم رئیس جمهور فرانسه ادعا کرده است که باید شیوه مقابله با تهدیدات ایران در جهان را تغییر دهیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از العربیه، همزمان با آنکه آلمان ادعای کرده است که کار برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حال انجام است، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه نیز در گفت و گو با الحدث در حاشیه کنفرانس آب و هوای COP۲۷ در شرم الشیخ مصر مدعی شد: «برای مقابله با تهدیدات ایران باید سازماندهی شده کار کنیم.»

او ادعا کرد که: باید اطمینان حاصل شود که مردم ایران تحت تأثیر تحریم‌های رژیم تهران قرار نگیرند.

ماکرون همچنین با رویکرد خصمانه خود این ادعا را مطرح کرد که که اتحادیه اروپا باید در مورد اعمال تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران به دلیل نقش آن در تحولات اخیر علیه معترضان ایرانی تصمیم بگیرد.

پیش از این نیز، نشریه آلمانی اشپیگل اعلام کرده بود که آلمان و ۸ کشور اروپایی به دنبال گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند. بر اساس اعلام این خبرگزاری، اشپیگل بدون افشای منابع خود گزارش داد: آلمان و ۸ کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران برای دربر گرفتن افراد و سازمان‌های مرتبط با «اعمال خشونت علیه معترضان» هستند! گزارش رویترز در این خصوص اضافه می‌کند که بر این اساس، بسته‌ای شامل ۳۱ پیشنهاد روز چهارشنبه هفته آینده در بروکسل با هدف تحریم اشخاص و نهادهای مرتبط مطرح شده است.

این نشریه به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده نوشته است که در این طرح جدید علاوه بر نهادها و مقام‌های مذکور، شرکت‌هایی که به این موضوع کمک می‌کنند هم تحریم خواهند شد. اشپیگل نوشته که اقداماتی مانند مسدود کردن اموال و ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا از جمله تدابیر تنبیهی برای تحریم شدگان احتمالی خواهد بود.

مواضع محور غربی در حالی بیان می‌شود که این کشورها با چنین اقدامی به نقض قوانین و موازین بین المللی در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل مبادرت ورزیده‌اند.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نیز دوشنبه هفته گذشته گفته بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران است.

همچنین در هفته‌های گذشته سخنگوی وزارت خارجه آلمان در ادامه مداخلات غرب در امور داخلی ایران اعلام کرده بود که سفیر ایران در برلین به وزارت خارجه آلمان فراخوانده شده است.

از آغاز اغتشاشات در ایران که به بهانه درگذشت «مهسا امینی» در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور ماه) رخ داد، این سومین باری بود که سفیر ایران در آلمان فراخوانده می‌شود.

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفته بود: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور و نوع رفتار و مواضعی که در خصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کردند و همچنین نوع رویکردی که پیش از این در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و در قبال انتصابات کارگری اخیری که در این کشور افتاد و مواضع و رویکرد مقامات فرانسوی در این رابطه، به نظر می‌رسد همانطور که اروپایی‌ها تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، در این زمینه نیز اغتشاش را به خوب و بد تقسیم می‌کنند. وی افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، این اغتشاش خوب است، اما اگر در اروپا رخ دهد به اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند. کنعانی تصریح کرد: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و این را در عمل اثبات کرد. دولت ایران، دولتی است که به نگاه شهروندان احترام می‌گذارد و در دوره چهار ساله با رأی مردم انتخاب می‌شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/69923کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب