درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۶۹۵۸۴۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳ : ۰۶ دیدگاه: ۰

پوتین شرط خود برای فعالیت دوباره کریدور غلات را اعلام کرد

 پوتین شرط خود برای فعالیت دوباره کریدور غلات را اعلام کرد رئیس جمهور روسیه تعلیق کریدور غلات را به دلیل تهدیدات برای این کریدور بشردوستانه عنوان کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه به تعلیق کریدور انتقال غلات اشاره کرد و در این ارتباط به خبرنگاران گفت: «تصمیم روسیه برای تعلیق قرارداد غلات به دلیل تهدید بالقوه برای این کریدور بشردوستانه است.»

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: «اکنون همه در مورد آنچه روسیه انجام می دهد صحبت می کنند، بدون اینکه به خاطر بیاورند که علت آن چیست. و این ناشی از یک تهدید بالقوه برای این کریدور انسانی است.»

پوتین تاکید کرد: «ما نمی گوییم که مشارکت خود را در این عملیات خاتمه می دهیم، اما در این میان، اوکراین باید تضمین کند که هیچ تهدیدی برای کشتی ها در کریدور غلات وجود نخواهد داشت.»

پوتین شرط خود برای از سرگیری فعالیت کریدور غلات را اعلام و در این ارتباط خاطرنشان کرد: «اوکراین باید تضمین کند که هیچ تهدیدی علیه کشتی‌های غیرنظامی و کشتی‌های تدارکاتی روسیه وجود نخواهد داشت.»

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که پس از اقدام طرف اوکراینی علیه کشتی‌های روسی در بندر سواستوپل، مسکو مشارکت خود در توافقنامه صادرات غلات را برای مدت نامشخص به حالت تعلیق درآورد.

چندی پیش نیز سفیر روسیه در آمریکا گفته بود: «در شرایط حملات و تحریکات علیه کشتی‌های نظامی و تجاری روسیه که در طرح ابتکاری "دریای سیاه" شرکت دارند، نمی‌توانیم بدون توجه به مسائل امنیتی به کار خود ادامه دهیم. در تعلیق اجرای توافق، محکوم کردن روسیه ناعادلانه است. این وضع به دلیل اقدامات غیرعاقلانه رژیم کی یف رخ داده است.»

آنتونوف تصریح کرد: «نیمی از تمام کشتی های باری به عنوان بخشی از "معامله غذایی" راهی کشورهای توسعه یافته شدند و نه کشورهای نیازمند. در مورد کنایه‌های تحریک گرسنگی، مایلیم فراخوان‌های مکرر خود را برای ارسال محموله‌های غذایی، قبل از هر چیز، به کشورهای نیازمند یادآوری کنیم.»

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/69584کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب