درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۶۹۳۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۵۵ : ۱۲ بازدید: ۱۹۳دیدگاه: ۰

در انتظار آغاز دور هفتم؛

اتحادیه اروپا: باید هرچه سریع تر به مذاکرات وین بازگشت

اتحادیه اروپا: باید هرچه سریع تر به مذاکرات وین بازگشت یک سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی است که گذشت زمان به نفع مذاکرات وین نیست و طرفین باید هر چه سریع‌تر و با انعطاف‌پذیری لازم دور هفتم گفتگوها را آغاز کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از دویچه وله، یک سخنگوی اتحادیه اروپا در مسائل سیاست خارجی و امنیتی می‌گوید گذشت زمان به نفع مذاکرات هسته‌ای وین نیست.

این سخنگو که نام او فاش نشد، افزود: فرصت دادن به دیپلماسی امری مهم است اما گذر زمان به نفع کسی نیست.

وی در این باره مدعی شد: باید از تأخیرهای بی‌مورد جلوگیری شود و هر چه سریع‌تر و با انعطاف‌پذیری لازم به مذاکرات بازگشت.

این سخنگو این اظهارات را در پاسخ به پرسشی درباره تماس تلفنی چهارشنبه «محمد جواد ظریف» با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و اینکه آیا تاریخی برای از سرگیری مذاکرات مطرح شده است، عنوان کرد.

وی در این باره گفت: ما مذاکره درباره مسیر آتی برجام و تحولات در افغانستان را تأیید می‌کنیم اما جزئیات بیشتری از آن را نمی‌توانیم به اشتراک بگذاریم.

به گفته این سخنگو هنوز تاریخ مشخصی برای از سرگیری مذاکرات وین مشخص نشده و هماهنگ کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات، همچنان در تماس نزدیک با همه طرفین از جمله ایران و همچنین ایالات متحده است تا اطمینان حاصل شود که مذاکرات در اسرع وقت از سر گرفته می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که دور هفتم مذاکرات وین اواخر ماه مرداد و بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران آغاز شود. این در حالی است که دور ششم مذاکرات روز ۳۰ خرداد به پایان رسید و این به معنای وقفه‌ای دو ماهه خواهد بود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/6933کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب