درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۹۳۱۳۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱ : ۱۸ بازدید: ۲۱۷دیدگاه: ۰

مديريت تصوير

مديريت تصوير امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي را مي‌توان بزرگترين و هوشمندترين رهبر از رهبران جهان دانست كه در «مديريت تصوير»ي كه از انقلاب اسلامي با ديپلماسي عمومي در نگاه جهانيان به‌وجود آورد منحصر به فرد است.«مديريت تصوير» فرآیندي است كه به توليد معنا و مبادله آن ميان اعضاي يك فرهنگ مي‌پردازد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي را مي‌توان بزرگترين و هوشمندترين رهبر از رهبران جهان دانست كه در «مديريت تصوير»ي كه از انقلاب اسلامي با ديپلماسي عمومي در نگاه جهانيان به‌وجود آورد منحصر به فرد است.«مديريت تصوير» فرآیندي است كه به توليد معنا و مبادله آن ميان اعضاي يك فرهنگ مي‌پردازد.
امام خميني (ره) در تبيين گفتمان انقلاب اسلامي بيش از 20 جلد 400 ، 500 صفحه‌اي كه در صحيفه امام(ره)گردآوري شده، سخن گفته است. او در تبيين گفتمان بيداري اسلامي و تبيين گفتمان جهاني كردن مبارزه با ظلم و ستم، استبداد داخلي و استعمار خارجي با ملت خود و ملت‌هاي جهان کلام نو و ویژه آورده است. او در تبيين اصل وحدت و همگرايي ميان امت اسلامي و مبارزه با سلطه فرهنگي غرب در مقام استادي اقناع‌ساز، ظاهر شده و با دقت و هوشمندي به توسعه قدرت نرم و ترسيم تمدن نوين اسلامي – ايراني و مقابله با انحرافات در جهان اسلام صاحب تئوري و نظريه صائب است. او صدور انقلاب را بر ممشاي آزادي ، آگاهي ، عدالت‌خواهي با راهبرد استكبارستيزي بنيان نهاد واين بنيان در ذهن و قلب ملت‌هاي جهان به‌ويژه نخبگان سياسي، فرهنگي و علمي پنج قاره جهان جايگاه ويژه دارد. اين بنيان عظيم و نيرومند چون آتشي زير خاكستر رسانه هاي اهريمني دشمن گاهي فوران مي‌كند و سلسله اعصاب هژموني غرب را به هم مي‌ريزد. تربيت‌شدگان مكتب امام (ره) به تدريج در سپاه قدس سازماندهي شده اند و ارتش مقاومت را در سرتاسر كشورهاي اسلامي سامان داده و سامان مي‌دهند.كارايي و كارآمدي اين ارتش در كوبيدن سر افعي داعش و تحركات صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها در منطقه نشان داده شده است.
امام (ره) پس از پذيرش قطعنامه، كه آمريكا فكر مي كرد جمهوري اسلامي به خاطر ضعف آن را پذيرفته در پيام تاريخي خود فرمودند : «امروز جنگ حق وباطل ، جنگ فقرو غنا ، جنگ استضعاف و استكبار ، و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهين بي‌درد شروع شده است. من دست و بازوي همه عزيزاني كه در سراسر جهان كوله‌بار مبارزه را بر دوش دارند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاي عزت مسلمين را نموده‌اند مي‌بوسم و سلام و درودهاي خالصانه خود را به همه غنچه‌هاي آزادي و كمال نثار مي‌كنم.»(1)
آن غنچه‌هاي آزادي و كمال با «مديريت تصوير»ي كه پس از امام توسط خلف صالح او انجام شده به گل‌هاي زيبا و پرعطري تبديل شده‌اند كه سرتاسر جهان را عطرافشاني مي‌كنند.
امام (ره) نظام سياسي كشور را بر مبناي مكتب اسلام و رهنمودهاي قرآن طوري طراحي كرده است كه تصويرسازي‌هاي زشت رسانه‌هاي اهريمني دشمن نمي تواند كوچكترين خللي در آن پديد آورد. او با مهارت خارق‌العاده اين نظام را به مدت كمتر از 10 سال از گردنه‌هاي سختي چون فتنه ليبرال‌ها و منافقين در اوايل انقلاب و مصائب جنگ تحميلي طوري عبور داد كه كمترين آسيب به بنيان‌هاي نيرومند آن وارد آمد. رهبر معظم انقلاب اسلامي امام خامنه‌اي پس از امام (ره) بر آن بنيان‌هاي نيرومند زيرساختي از علم، آگاهي و بهره‌گيري از تكنولوژي‌هاي جديد تدارك فرمودند كه مجهز به قدرت نرم ، سخت و نيمه سخت است، هيچ زلزله سياسي، فرهنگي و اقتصادي نمي‌تواند اين بنيان‌ها را درهم شكند. تجربه 43 ساله انقلاب اين را به خوبي نشان داده است. سازه‌هاي نيرومند اين نظام روي دوش ملتي فهيم ، بصير ، توانا، فداکار و آگاه قرار دارد و اين تصويري است كه جهانيان از ايران امروز دارند.
آمريكا و دشمنان اسلامي در داخل و خارج فقط كارشان به هم ريختن اين «تصوير نوراني» است، ابزار آنها رسانه است كه پيچيده‌ترين آن در فضاي مجازي صورت مي‌گيرد. آنها فكر مي‌كنند با اين ابزار مي‌توانند «مديريت تصوير»ي زشت از انقلاب اسلامي و مردم ايران را به سرانجام برسانند اما هرچه بيشتر تلاش مي‌كنند كمتر نتيجه مي‌گيرند چون مردم جهان هربار پس از فرونشست گردوغبار دروغ‌پردازي‌هاي آنها تصويري نيرومندتر از گذشته از ايران و قدرت اسلام را مشاهده مي‌‌كند.
قدرت گفتمان‌سازي، اعتباربخشي ، اقناع‌سازي و مديريت تصوير، امامين انقلاب اسلامي چون مستظهر به پشتيباني ملت است جايي براي فتنه ، توطئه و سياه‌پردازي دشمن نمي‌گذارد.
دشمن مجهز به يك ماشين سياسي، فرهنگي و گاهي نظامي است كه با پول صهيونيست‌ها و ارتجاع عرب شارژ و سازماندهي مي‌شود كه «شناخت» ، «نگرش» ،«گرايش» و «باور» مي سازد و متكي بر آن «اراده و رفتار» هم مي‌سازد اين حركت زير چرخ حركت توفنده و سونامي آگاهي ملت ايران «له» مي شود.
به‌ويژه آنكه اين سازماندهي و شبكه‌سازي، «ضد دين» ، «ضد قرآن» ، «ضد امنيت ملي» و بالاخره «ضد انقلاب» باشد.
فتنه اخير اين ضرورت را پديد آورده كه علاوه بر هوشياري نهادهاي امنيتي و قضائي لازم است ، «هسته‌هاي مقاومت محله‌اي» با مركزيت مساجد و ائمه جماعات پديد آيد تا اجازه ندهد نطفه توطئه و فتنه‌اي اصلا منعقد شود. كار موثر «مديريت تصوير» بايد از مساجد، حسينيه‌ها و كانون‌هاي فرهنگي انجام شود، يعني درست همانجايي‌كه انقلاب از آنجا آغاز شد. اين رويكرد اتاق جنگ دشمن را تحت عنوان مديريت تصوير زشت از انقلاب، تعطيل خواهد كرد.

پي‌نوشت :
1- صحيفه امام (ره) ج 21 ص85

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/69313کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب