درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۷۶۰۶۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۴۴ : ۱۹ بازدید: ۳۳۰دیدگاه: ۰

تا به خلوتگه خورشيد

تا به خلوتگه خورشيد بيش از يك ماه است ملت بزرگ عراق ميزبان ميليون ها زائر امام حسين (ع) از هشتاد كشور اسلامي است. آنها بي‌مزد و منّت بر دست و پاي خلقي بوسه مي زنند كه در حال تدارك احياي امت محمد (ص) است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،

دامن دوست به دست آ‌ر و ز دشمن بگسل

مَرد يزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان

كمتر از ذره نه اي پست مشو، مِهر بورز

تا به خلوتگه خورشيد رسي چرخ‌زنان

بيش از يك ماه است ملت بزرگ عراق ميزبان ميليون ها زائر امام حسين (ع) از هشتاد  كشور اسلامي است. آنها بي‌مزد و منّت بر دست و پاي خلقي بوسه مي زنند كه در حال تدارك احياي امت محمد (ص) است.
ولي شناسان از چهارگوشه جهان خود را به سرزميني رساندند كه حادثه‌اي به وسعت همه كائنات در آن رخ داده و همه عوالم هستي را درگير اين پديده تاريخ بشر كرده است.
آنها به مكاني آمده بودند كه محل آمد و شد ملائكه الهي و هر شب جمعه محل زيارت ۱۲۴ هزار پيامبر الهي است.
رصد دشمنان اسلام و ايران نشان مي دهد يك ارتش الهي در مسير نجف تا كربلا دارد تجهيز مي‌شود. جمهوري اسلامي ايران چهار پايه قدرت نرم خود را در اين مسير مستقر كرده است. آمريكائي‌ها به‌‌ويژه صهيونيست‌ها احساس مي‌كنند صدها لشکر زرهي و پياده در اين مسير دارند تجهيز روحي و معنوي براي مبارزه با يزيديان زمان و آزادي قدس مي شوند.
قدرت نرم امّت اسلام، در اربعين در كل خطوط مقاومت و خطوط جنگ سخت و گرم شكل گرفته و توطئه‌هاي استكبار جهاني را يكي پس از ديگري شكست داده است.
اربعين آوردگاه يك رژه ميليوني از انسان هايي است كه در پی پاسخ به اين نداي تاريخي امام حسين (ع) كه؛ «آيا كسي هست مرا ياري كند؟» هستند.
دشمن اكنون در حال رصد اين پديده اعجاب‌انگيز در «آفاق» عالم است.اما هيچ دسترسي به تحولات عظيمي كه در عوالم «انفسی» آن دارد رخ مي‌دهد، ندارد.
عشق به امام حسين (ع) و اهل بيت پيامبر (ص) مردم جهان را به خطه عراق و مسير نجف - كربلا كشانده است.
مردم عصر امام خميني (ره) مي‌خواهند بي‌حرف و گفت‌ و صوت، بدانند سر بريده فرزند پيامبر اسلام (ص) چه سِرّی را مي‌خواست بر سر نيزه فاش كند؟ هر سال از سری که روی نی است سِرّی فاش می شود.
امام حسين (ع) قهرمان توحيد، آزادي، عدالت، شجاعت و... است.
سر او بر نيزه، خود سِرّي است. اين سَر روي نيزه تا قيامت براي جوامع انساني، فارغ از هر مشرب فكري، حرف براي گفتن دارد. اين سِرّ را فقط كساني مي دانند كه درون خود را از پليدي‌ها و پلشتي‌ها خالي كنند تا نفَس روحاني امام حسين (ع) در نيِ وجود آنها  دميده شود و صداي عاشورايي و كربلايي آنها را جهانيان بشنوند.
شهداي انقلاب اسلامي اينچنين بودند. آنها پايه‌هاي قدرت نرم جمهوري اسلامي را با تأسي به شهداي كربلا و با تأسي به خون خدا و پسر خون خدا بنيان نهادند.
نمايندگان احرار جهان از ۸۰ كشور جهان، خود را به مسير راهپيمايي اربعين رساندند تا به جهان اعلام كنند قرار است يك چرخش تمدني در مسير حركت تاريخي بشر رخ دهد.
اين چرخش تمدني در چهارراه حيراني عصر ما، عبور از «طمع» و «حرص»، «كفر»، «غضب» و «شهوت» به سوي نور «توكل»،‌ «رحمت»، «حيا»، «ايمان»، «عفت» و ... است. عصر ما عصر پايان رؤياي آمريكايي و اروپايي است.
امروز همه «كفر» در برابر همه «ايمان» صف‌آرايي كرده‌ اند. صف اهل ايمان در اربعين، خود را با پرچم امام حسين (ع) معرفي ‌مي‌كنند. ملت ما افتخار دارد در «صف» و «ستاد» اهل ايمان نقش كليدي در محور مقاومت در برابر استكبار جهاني دارد.
عصر ما عصر ظهور است. قطار حركت بشر امروز به سمت و سوي يك رستاخيز روحي و معنوي در مسير اربعين، خط توليد يك عقلانيت فرهنگي و سياسي را تدارك مي‌بيند. ملت ايران احدي از آحاد ملت‌هاي جهان در تدارك و تجهيز اين خط توليد بر مدار فرهنگ اهل بيت (ع) است.
*
اگر بخواهيم پيام هاي الهي راهپيمايي اربعين را در داخل ايران و در خط نوراني نجف تا كربلا جمع‌بندي كنيم، به همين ۴ جمله رهبر معظّم انقلاب در جمع هيئت‌هاي دانشجويي مي رسيم كه فرمودند:
۱- مراسم اربعين پرچم بلند حضرت سيدالشهداء (ع) است.
۲- حادثه معجزه‌آساي راهپيمايي اربعين نشانه اراده پروردگار براي برافراشته‌تر كردن پرچم اسلام و اهل بيت (ع) است.
۳- حركت اربعين، دست خداست و با هيچ سياست و تدبير بشري قابل تحقق نيست.
۴- راه پيش روي ما روشن و پيمودني است.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/67606کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب