درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه دولت/ایران شناسه: ۶۷۴۷ تیر ۱۴۰۰ - ۳۹ : ۰۸ بازدید: ۱۹۳دیدگاه: ۰

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های دانش بنیان

دشمنان می‌خواستند ۷ تیر را پایان نظام قرار دهند/ افتتاح رصد خانه ملی کار بزرگی است

دشمنان می‌خواستند ۷ تیر را پایان نظام قرار دهند/ افتتاح رصد خانه ملی کار بزرگی است رئیس‌جمهور گفت: دشمنان انقلاب می‌خواستند ۷ تیر را پایان نظام جمهوری اسلامی ایران ببینند و در این فکر بودند که به هر سه قوه با این توطئه بزرگ ضربه اساسی بزنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های دانش بنیان، با گرامیداشت شهدای هفم تیر، گفت: سال 60 سالی بود که دشمنان انقلاب می‌خواستند 7 تیر را پایان نظام جمهوری اسلامی ایران ببینند و در این فکر بودند که به هر سه قوه با این توطئه بزرگ ضربه اساسی بزنند و بعد از آن ساماندهی نظام کار سختی خواهد بود اما دیدیم که خون این عزیزان مثل همه شهیدان تاریخ چگونه تحرکات جدید را در جامعه ما بوجود آورد.

وی افزود: ان‌شااله بتوانیم راه آن عزیزان را دامه دهیم که بخصوص شهید بهشتی که حقیقتا از اندیشمندانی بود که قبل از سال 40 مسیری را که برای علم و دانش و ساماندهی تشکیلات و نسل پژوهشگر ما بنیان‌گذاری کرد و آن را ادامه داد و امروز هم باید همان مسیر را ادامه دهیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده گفت‌: همه طرح‌هایی که امروز افتتاح شد، ارزشمند بود.  اما افتتاح رصد خانه ملی حرکت بزرگی بود که از 20 سال پیش آغاز شد و در این دولت به پایان رسید. 70 درصد آن پروژه در دولت دوازدهم انجام گرفت و امروز این رصدخانه را داریم و جز کشورهایی هستیم که از رصدخانه‌های بزرگ بهره‌مند هستند. ان‌شاالله در این زمینه شاهد افتتاح‌های بزرگ باشیم.  با قطر این آیینه رصدخانه و همچنین قطری که 3 متر و 4 دهم بود جزو رصد خانه‌های مهم در منطقه هستیم که می‌تواند مطالعات ما در زمینه جهان بزرگ را تسهیل کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان می‌تواند کشور را به حرکت در آورد، افزود: خداوند مرتب جهان را توسعه می‌دهد، کهکشان‌ها، سیارات، ستارگان همه در حال افزوده شدن هستند آنچه که چشم ما با تلسکوپ می‌تواند ببیند باز هم نسبت به این جهان بسیار عظیم و بزرگ بسیار محدود است.

روحانی گفت: من خوشحالم در سال‌هایی که سال‌های جنگ اقتصادی بود ما توانستیم این مسیر علم و دانش و ادامه بدهیم و متوقف نشویم. من از معاونت علمی و فناوری تشکر می‌کنم برای اینکه در این هشت سال زحمات بسیار زیادی کشیده شد و کشور ما در مسیر علم و فناوری، شاهد جهش بزرگ بود.

وی ادامه داد: اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان ما از 55 شرکت به پنج هزار و 800 شرکت دانش بنیان رسید نشان می‌دهد که در این هشت سال چه کار عظیم و بزرگی انجام گرفته است و توسعه و پیشرفت کشور ما هم در آینده در این مسیر است به این معنا که اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند کشور ما را به حرکت درآورد و ما می‌توانیم فاصله‌مان را با کشورهای پیشرفته کم کنیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در این زمینه بتوانیم شاهد تحولات بسیار بزرگ باشیم انشاءالله افتتاح‌های امروز برای مردم ما مبارک باشد و ما بتوانیم تا هفته آخر و پنجشنبه آخر این افتتاح آن را ادامه دهیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/674کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب