درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه حقوقی و قضایی/ایران شناسه: ۶۷۳۹۰۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶ : ۱۳ دیدگاه: ۰

دادستان کل کشور:

مجلس گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را ارسال نکرده است

مجلس گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را ارسال نکرده است دادستان کل کشور گفت: مجلس هنوز گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را ارسال نکرده و این در حالی است که دو بار مکتوب و پنج بار تلفنی موضوع را پیگیری کردیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در جلسه شورای عالی قضائی در رابطه با تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه گفت: تا کنون دو بار به صورت مکتوب و ۵ بار هم به صورت تلفنی پیگیری کردیم، اما مجلس هنوز گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را ارسال نکرده است و آنچه پیش از این رسیده است نسخه غیر رسمی تحقیق و تفحص است که برای اقدام قضائی نیاز به ارسال گزارش رسمی است.

وی افزود: در صورت واصل شدن گزارش رسمی تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، دادستانی تهران رسیدگی به آن را به صورت جدی و سریع در دستور کار قرار خواهد داد.

منتظری افزود: پیرو نامه مشترک استاندار و رئیس کل دادگستری استان فارس به رئیس قوه قضائیه در رابطه با مشکلات کارخانه آی‌تی‌آی و ارجاع این نامه از سوی رئیس عدلیه به دادستان کل کشور، هفته گذشته در راستای پیگیری مشکلات این کارخانه و همچنین بررسی سایر مسائل قضائی استان فارس، سفری به استان فارس داشتیم و با افراد ذی سهم در کارخانه اعم از دستگاه‌ها و اشخاص، جلساتی را برگزار کردیم.

وی با اشاره به تعطیلی ۱۶ ساله کارخانه آی‌تی‌آی و مسائل و مشکلات فراوان و پیچیده‌ای که این کارخانه با آنها مواجه است، گفت: در حال حاضر کارخانه آی‌تی‌آی به میزان قابل توجهی بدهکار است و بانک‌ها نیز برخی از اموال این کارخانه را توقیف کرده‌اند.

دادستان کل کشور با اشاره به بررسی ۵ راهکار جهت حل مشکلات کارخانه آی‌تی‌آی و تصویب یکی از این راهکارها گفت: مقرر شد که در اولین فرصت، حسابرسی‌ها و کارشناسی‌ها در مدت زمان معین با نظارت اداره بازرسی، دادستانی، استانداری و سایر بخش‌های مرتبط در استان فارس برگزار و این کارخانه به مزایده گذاشته شود؛ لازم به ذکر است که شرط انجام این مزایده و واگذاری، «عدم تغییر کاربری کارخانه» است.

وی افزود: همچنین در راستای جلوگیری از ایجاد وقفه در حل مشکلات کارخانه آی‌تی‌آی، «زمانبندی» برای انجام امور تصویب شده لحاظ گردید و مسئول هر بخش نیز معین شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: مقرر شد که سرنوشت این کارخانه تا پایان سال روشن شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/67390کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب