درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه انتظامی و حوادث/بین الملل/ایران شناسه: ۶۷۳۳۱۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۵۳ : ۱۳ دیدگاه: ۰

انفجار اتوبوس مسافربری در استان بابل عراق/ حضور چند ایرانی در میان مسافران

انفجار اتوبوس مسافربری در استان بابل عراق/ حضور چند ایرانی در میان مسافران رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از انفجار یک اتوبوس مسافربری با ۳۰ مسافر در استان بابل عراق خبر داد و گفت که در میان مصدومان افراد ایرانی نیز حضور دارند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، غلامرضا علیمحمدی ‌در ارتباط با حادثه رخ داده در منطقه شوملی عراق اظهار داشت: این حادثه در 140 کیلومتری مرز مهران اتفاق افتاد و تاکنون 11 کشته و 31 زخمی در پی داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در این حادثه سه خودرو در محدوده پمپ بنزین با یکدیگر برخورد می‌کنند  که به دلیل انفجار یکی از خودروها آتش‌سوزی شدید رخ می‌دهد.

وی به شدت حادثه اشاره کرد و یادآور شد: تعداد تلفات این حادثه و ملیت افراد کشته و مصدوم فعلا مشخص نیست و اعلام تعداد قطعی کشته و مجروح نیز نیازمند بررسی بیشتر است.

‌علی‌محمدی در ارتباط با هویت مجروحان حادثه گفت: فعلا هویت مجروحان حادثه برای هلال احمر ایران مشخص نشده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایلام خاطر نشان کرد: انتقال مجروحان به داخل ایران انجام نشده و تا زمان بهبود شرایط و تکمیل خدمات درمان آنان و برخورداری از سلامت نسبی در عراق خواهند ماند.

 

جزئیات دقیق از انفجار در منطقه شوملی عراق

درودی معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر درباره جزئیات انفجار در عراق گفت: این حادثه ناشی از برخورد ‌3 خودرو به هم در نزدیکی یک پمپ بنزین بوده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه یک مینی‌بوس از پشت به یک خودروی ون برخورد می‌کند، تصریح کرد: به علت ‌اینکه این ون ‌کپسول گاز به همراه داشته ‌انفجار رخ می‌دهد و کامیونی ‌که جلوتر بوده نیز دچار انفجار شده ‌وتعداد قابل توجهی از مسافران در این حادثه فوت و مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌ها اورژانس عراق بلافاصله مصدمان را به بیمارستان دیوانیه ‌‌منتقل کردند، ادامه داد: ‌‌به دلیل پروتکل‌های عراق، مصدومان باید ابتدا در بیمارستان این کشور بستری شوند و بعد از تعیین تکلیف نسبت به اعزام آنها به ایران اقدام خواهد شد.

معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر  با بیان اینکه در این حادثه برخی‌ مصدومان دچار سوختگی شدید شد‌ه‌اند و آمار دقیقی از ایرانی بودن مصدومان نداریم، خاطرنشان کرد: امکان انتقال مصدومان ‌را طبق قوانین عراق فعلا نداریم‌.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/67331کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب