درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه دولت/کرمانشاه/ایران شناسه: ۶۷۳۷ تیر ۱۴۰۰ - ۳۷ : ۰۸ بازدید: ۲۰۶دیدگاه: ۰

با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری

برج فناوری کرمانشاه افتتاح شد

برج فناوری کرمانشاه افتتاح شد برج فناوری کرمانشاه به عنوان نماد فناوری غرب کشور روز دوشنبه در هفتاد و ششمین برنامه پویش جهش تولید در ارتباط تصویری با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور رییس جهاد دانشگاهی و استاندار افتتاح شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، رییس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در تشریح جزئیات افتتاح این برج گفت: برج فناوری کرمانشاه با ۱۶ طبقه و زیربنای ۲۰ هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

«سیامک آزادی» افزود: عملیات اجرایی ساخت این برج فناوری که قرار است ۱۱۰ شرکت فناور در آن مستقر شود، سال ۸۹ با سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، جهاد دانشگاهی و استانداری کرمانشاه آغاز شد.

وی اظهار داشت: در این برج علاوه بر تامین فضای لازم جهت استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور، فضای لازم برای حضور شرکت های ارایه دهنده خدمات تخصصی، دفاتر انتقال فناوری دانشگاه‌ها، نهادهای مالی و سرمایه گذاری، شتاب دهنده ها  و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ نیز فراهم شده است.  

او گفت: در کنار ۱۱۰ شرکت فناور و ایجاد فضاهای اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، ستاد پارک علم و فناوری، موسسات رشد یافته، واحدهای فناور در مرحله پیش رشد و  رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، موسسات مالی و صندوق های سرمایه گذار خطرپذیر و موسسات خدمات رسان به واحدهای مستقر در این برج فناوری که در یکی از بهترین نقاط شهری به جهت دسترسی آسان به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی ساخته شده مستقر می‌شوند و امید آن می‌رود که از این طریق گامی اساسی در توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه برداشته شود.  

رییس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه گفت: هم‌اکنون ۲۵۳ واحد فناور از خدمات پارک علم و فناوری کرمانشاه استفاده می‌کنند که ۶ هزار و ۱۹۳ متر فضا در اختیار این واحدها قرار گرفته است و با افتتاح این برج فناوری، فضای حمایتی در اختیار واحدهای فناور استان بیش از سه برابر می‌شود و به عدد ۲۶ هزار و ۱۹۳ متر می‌رسد.

آزادی افزود: یک هزار و ۸۵۵ نفر در واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند که در سال گذشته ۱۹۴ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رساندند و ۱۴ میلیون دلار را هم به سایر کشورها صادر کرده‌اند.

«سورنا ستاری»؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در مراسم افتتاح این طرح با اشاره به اینکه فضای حمایتی کمی برای استقرار واحدهای فناور در استان کرمانشاه داشتیم، گفت: برج فناوری و نوآوری شاخص‌ترین ساختمان استان کرمانشاه است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، استانداری و جهاد دانشگاهی به بهره برداری رسید.

پنج طرح ملی دانش‌بنیان در استان‌های تهران، اصفهان و کرمانشاه با ۳۸۵ میلیارد تومان هزینه و اشتغال زایی برای هزار و ۲۳۵ نفر امروز همزمان و به دستور رییس جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/673کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب