درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۶۵۷۶۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹ : ۰۶ بازدید: ۲۳۶دیدگاه: ۰

حمایت قاطعانه ایران از مردم و دولت کوبا

حمایت قاطعانه ایران از مردم و دولت کوبا نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا در قبال کوبا تضعیف کننده حقوق بشر و دموکراسی است گفت: جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع و همبستگی خود را با مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات آمریکا اعلام می‌دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، «مجید تخت‌روانچی» در نشست فوق العاده روز چهارشنبه سفرای کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع و همبستگی خود را با مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات آمریکا اعلام می‌دارد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با اشاره به ماهیت خصمانه و تحریک آمیز سیاست‌های آمریکا در قبال کوبا، این سیاست‌ها را نقض آشکار هنجار‌ها و قواعد اساسی حقوق بین الملل و تضعیف کننده حقوق بشر و دموکراسی دانست.

وی افزود: همچنین تداوم اقدامات یک جانبه ظالمانه ایالات متحده علیه اعضای جنبش عدم تعهد و نقض قواعد بین الملل و منشور ملل متحد را تقبیح کرد.

تخت‌روانچی گفت: ایالات متحده طی چندین دهه تحریم‌های گوناگونی را علیه برخی کشور‌های جنبش عدم تعهد حتی در شرایط غم انگیز شیوع کرونا اعمال و رنج و سختی‌های ویرانگری را به آن‌ها تحمیل کرده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: آمریکا با اعمال تحریم‌های شدید تجاری، محدودیت‌های مالی، مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر و سایر اقداماتی که هدفی جز تضعیف اراده و استقلال کشور‌ها ندارد، این روند را تسریع کرده است که نمونه بارز آن را مشخصا درمورد ایران و در طی ۴۰ سال گذشته شاهد بوده ایم.

وی همچنین بر ضرورت یافتن روش‌های بهتر برای اقدامی قاطعانه در مقابله با فشار آمریکا بر دیگران و نقض قوانین بین الملی و قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/6576کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب