درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۵۷۰۷۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۵۶ : ۱۸ بازدید: ۵۳۳دیدگاه: ۰

سلام فرمانده!

سلام فرمانده! تقارن ایام محرم با روز خبرنگار، می‌توان تقارنی یافت که معانی ارجمندی از آن مستفاد شود و می‌توان آن را فرازی زیبا از انتقال مفاهیمی دانست که در فضای امروزی با آن مواجهیم.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، تقارن ایام محرم با روز خبرنگار، می‌توان تقارنی یافت که معانی ارجمندی از آن مستفاد شود و می‌توان آن را فرازی زیبا از انتقال مفاهیمی دانست که در فضای امروزی با آن مواجهیم.
گرچه امروز در حوزه مجازی هر کس می‌تواند در نقش یک خبرنگار درآید و خبر را به چهار گوشه جهان مخابره کند اما شان حرفه‌ای خبرنگار و بایدها و نبایدهای خبر و دروازه‌بانی آن همچنان یکی از مهم ترین و ماندگارترین روش‌ها برای هدایت یا ضلالت مردم است.
امروز غول‌های خبری استکباری دنیا با سانسور و هدایت خبر به سمت قدرت و ثروت و سلطه، عملا پیاده نظام و ارتش، قدرتمندان و بازیگران قدرت در دنیا هستند که صدها برابر ارتش‌های نظامی در معادلات مختلف تاثیرگذار هستند.
در این میان خبرنگاران و خبرگزاری‌های نظام حق محور دنیا، شدیدترین فشارها را تحمل نموده و در قبال تهاجم نظام عریان نظام سلطه باید مجهزتر، همسوتر و بر مبنای هم افزایی باید عمل کنند.
عوامل سلطه که اپوزیسیون‌های داخلی در کشور ما هستند، امروز نقش‌آفرینی جدیدی را در خبرسازی و حقیقت‌سوزی داشته و بدین لحاظ نقشی مستعدتر و مستمرتر را در شبکه های خبری ایفا می‌کنند.
استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در مباحث شنیداری و دیداری ابزاری کافی برای آن است که این جریان خبرپراکن‌های جاسوس را یاری نموده و امهات خبری را در اختیار شبکه‌های خبری جاسوسی دنیا قرار دهند. رانت‌های سیاسی و اقتصادی خبر، امروز پاشنه آشیل اقتصاد است و همه این‌ها به مبارزه علنی با نظام ما به میدان آمده‌اند و متاسفانه دولت سابق و اسبق در این راستا هرگز خبرنگاران و عاملین و حاملین راستین، حق‌گو و صادق خبر را نه تنها یاری نکردند بلکه با فشارهای هدایت شده سیاسی  و اقتصادی زبان آزادگان را ممهور به مهر سکوت نموده و خبرنگاران و نشریات ولایت باور و انقلابی را به بدترین شکل ممکن از صحنه رقابت خارج نمودند.
این خط فاسد که روی دیگر سکه‌ی خیانت بی‌بی‌سی فارسی‌ها و ایران اینترنشنال‌ها بود، دانسته یا نادانسته، آگاهانه یا جاهلانه و مغرضانه یا خام‌پندارانه، نیروهای اصیل انقلاب در عرصه‌ی رسانه و به خصوص خبر را به مخلص بردند و با دوپینگ طایفه‌ی بی هنر، اهل دنیا و البته وفادار به خود، عرصه را مجال ترک‌تازی آنهایی قرار دادند که پایبندی‌شان به انقلاب بسیار قابل تعامل بود!
 آزادسازی جریان‌ها و افراد همسو و هم خون و دادن امتیاز، پست و رهایش مطلق این خط خبیث علیه انقلاب، از تیغه‌ای تیزی بود که با آن زخم‌هایی کاری بر پیکره انقلاب و مردم زدند.
لذا روز خبرنگار باید به تحلیل موضوعی و مقابله هوشمندانه با دو جریان برون و درون و تهدیدها و در عین حال تفکر مقابله‌ای با این رویکرد بپردازد.
شهید صارمی امروز دیگر تنها در افغانستان به شهادت نمی‌رسد، بلکه شهادت او سر دفتر و سراغاز یک حرکت برای گام دوم انقلاب در زمینه خبررسانی و درک مظلومیت خبرنگاران آزاده و انقلابی و ولایتی است.
امروز خبرسازی جهان سلطه یک سوی این طناب کشی است و سوی دیگر آن آزادگان و نیروهایی است که از بن دندان به خبررسانی سالم اعتقاد دارند و در فضای بی در و پیکر مجازی این سرداران گمنام را باید دریافت‌ و شناخت. امروز شرافت قلم واقتضای آن این است که در مقابل قلم به مزدان ایستاد و به تبیین و تنویر این جمله امام راحل اعتقادعملی  داشت قلمی آزاد است که توطئه گر نباشد، نون والقلم ومایسطرون امروز تعبیرش دفاع جانانه وشهید منشانه اش از آرمان شهدا و ارزش‌ها ومظلومین در قبال قدرتمداران و اصلاح و اصحاب  قدرت وثروت است و سلام و سلوک و اطاعت از امامت زمانی است که در وجود منور سید خراسانی قبیله قبله، خامنه ای عزیز تجلی یافته و سلام فرمانده و اطاعت از معظم له الگوی احسن خبر گان خبری است که این خبرگی و امام شناسی در جهاد تبیین مستور و ملفوف و به عاشورا و کربلا وحسین و زینب، می‌رسد، با تبریک این روز به حاملان و عاملان ولی شناس خبر و آرزوی توفیق برای این راست قامتان عزیز.

محمدحسین ترکمن

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/65707کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب