درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۶۵۵۸۵۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱ : ۰۶ دیدگاه: ۰

در نشست منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای:

چین خواستار کاهش زرادخانه هسته‌ای آمریکا شد

چین خواستار کاهش زرادخانه هسته‌ای آمریکا شد چین از آمریکا خواست تا مسئولیت پذیر باشد و زرادخانه هسته‌ای خود را کاهش دهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از اسپوتنیک، «دینگ تونگ‌بینگ»، مدیر بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین در نشست منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای گفت: چین از ایالات متحده می‌خواهد که به عنوان یک قدرت هسته‌ای مسئولیت پذیر باشد و زرادخانه هسته‌ای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دینگ تاکید کرد که ایالات متحده زرادخانه عظیمی از سلاح‌های هسته‌ای دارد و این تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

این دیپلمات چینی گفت: چین از ایالات متحده می‌خواهد که به طور مشخص مسئولیت خود را نشان دهد و متعهد به کاهش قابل توجه و اساسی زرادخانه هسته‌ای خود به شیوه‌ای غیرقابل برگشت و قابل راستی آزمایی شود. تنها با انجام این کار، ایالات متحده اعتماد جامعه بین المللی را باز خواهد گرداند.

وی همچنین از ایالات متحده خواست تا رویکرد خود را در سیاست خارجی تغییر دهد و سیاست خارجی اش را بر اساس احترام متقابل دنبال کند و گفت‌وگوی سازنده با چین ایجاد کند تا شرایط لازم برای مذاکرات کنترل تسلیحات ایجاد شود.

به گفته دینگ، چین زرادخانه هسته‌ای خود را در پایین‌ترین سطح ممکن برای تضمین امنیت ملی خود نگه می‌دارد.

وی افزود: چین هرگز وارد مسابقه تسلیحاتی نخواهد شد و هرگز اولین طرف درگیری نخواهد بود که از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند.

کنفرانس جهانی بررسی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بیش از ۱۶۰ کشور جهان را گرد هم آورده است. این کنفرانس هر پنج سال یکبار معاهده NPT را بررسی کنند. بر اساس معاهده NPT، پنج کشور هسته‌ای شامل روسیه، ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و چین توافق کردند که هرگز سلاح‌های هسته‌ای را به دیگر کشورها منتقل نکنند و یا فناوری ساخت سلاح هسته‌ای را با کشورهای غیرهسته‌ای به اشتراک نگذارند.

با وجود اهمیت تاریخی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به عنوان سنگ بنای رژیم جهانی منع اشاعه، این معاهده به دلیل شکست در تشویق کشورهای مجهز به سلاح هسته‌ای برای دست کشیدن از زرادخانه‌های خود یا جلوگیری از ساختن بمب اتمی کشورهای غیرهسته ای مورد انتقاد قرار گرفته است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/65585کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب