درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۵۵۵۷۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۳۷ : ۱۰ بازدید: ۳۶۱دیدگاه: ۰

چند نکته در مورد قانون تشکل‌های اجتماعی

چند نکته در مورد قانون تشکل‌های اجتماعی آیا می دانید با این که اقدامات و عملکرد اکثر سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) در ایران بسیار عالی و در سطح جهان بی بدیل بوده، اما عملکرد برخی دیگر نامطلوب و خسارت بار بوده است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، آیا می دانید با این که اقدامات و عملکرد اکثر سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) در ایران بسیار عالی و در سطح جهان بی بدیل بوده، اما عملکرد برخی دیگر نامطلوب و خسارت بار بوده است.
آیا می دانید در کشور ما برخی از سازمان‌های مردم نهاد بیش از 80 درصد درآمدهای خود را (کمک‌های مردمی و...) صرف امور ستادی مانند‌ اجاره ساختمان و پرداخت حقوق و پاداش به کارکنان خود می کنند و گاهی حتی کمتر از 20 درصد آن را در راستای رسالت واقعی و انجام ماموریتی که برای خود تعریف کرده اند صرف می کنند.
آیا می دانید برخی از تشکل‌های مردم نهاد به خاطر عدم تبعیت از یک سازمان مشخص و فقدان نظارت اصولی، خواسته یا ناخواسته در راستای اهداف بیگانگان فعالیت می کنند.
آیا می دانید که برخی از سازمان‌های مردم نهاد نه تنها هیچ عملکرد مثبتی ندارند، بلکه به عاملی برای گسترش فساد و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی و حتی اخلاقی تبدیل شده اند؟
آیا می دانید برخی از سازمان‌های مردم نهاد کشور به پوششی برای فرار از مالیات و حتی پولشویی و امثال آن تبدیل شده اند؟
آیا می دانید که در هیچ کشوری سازمان‌های مردم نهاد به اندازه ایران یله و رها شده نیستند؟
آیا مخالفت برخی از افراد با پیش نویس  «قانون تشکل‌های اجتماعی»، نوعی قانون‌گریزی و مخالفت با ساماندهی و نظامندسازی فعالیت تشکل‌های مردم نهاد نیست؟
به نظر می رسد، این قانون شرایطی مشابه شرایط قانون  «صیانت از فضای مجازی» دارد و لذا موضع گیری ها هم آگاهانه و ناآگاهانه در راستای القائات دشمنان، مشابه و در همان راستا است.

 

احمد رضا هدایتی

احمد رضا هدایتی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/65557کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب