درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی/ایران شناسه: ۶۵۲۹۵۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۳۶ : ۰۹ بازدید: ۳۲۹دیدگاه: ۰

اشکالات قانون طرح ترافیک!

اشکالات قانون طرح ترافیک! اگرچه در قانون جدید طرح ترافیک امتیازات خوبی برای ساکنین در نظر گرفته شده است، اما غفلت از برخی نکات، سبب شده تا شهروندان مرتکب تخلف شده و برای جلوگیری از ثبت پلاک خودروی خود توسط دوربین‌ها، مبادرت به دستکاری و مخدوش نمودن آن نمایند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، اگرچه در قانون جدید طرح ترافیک امتیازات خوبی برای ساکنین در نظر گرفته شده است، اما غفلت از برخی نکات، سبب شده تا شهروندان مرتکب تخلف شده و برای جلوگیری از ثبت پلاک خودروی خود توسط دوربین‌ها، مبادرت به دستکاری و مخدوش نمودن آن نمایند.
اولین مشکل این است که ساعت شروع و پایان کار افراد در اقشار و صنوف مختلف متفاوت است و در برخی از موارد بین ساعت 9 تا 17 و یا مثلا پاره وقت است و لذا اعمال محدودیت قبل از ساعت 9 و بعد از ساعت 17 برای این افراد مشکلاتی را ایجاد نموده است.
همچنین این محدودیت سبب شده تا شهروندان از استفاده از خودرو خود برای انجام امور اضطراری و ضروری مانند انتقال بیماران خود به بیمارستان و مطب پزشکان نیز محروم شوند و بازنشستگان و سالمندانی هم که برای انجام امور (موردی) روزانه خود توانایی پیاده روی بیش از حد را ندارند، از حق خود محروم شوند.
دومین مشکل این است که؛ برای کسانی که خانه نوساز خریداری نموده و اخذ و ارائه سند قطعی آن ممکن است چندین ماه به درازا بکشد، تدبیری اتخاذ نشده است.
سومین مشکل این که ظاهرٱ امتیاز در نظر گرفته شده برای ساکنین طرح فقط برای یک خودرو به ازای هر خانواده است، در حالیکه برخی خانواده ها فرزند تحت تکفل بعضاً شاغل دارند که امکان تردد از آن‌ها نیز سلب شده و باز این در حالی است که بعضاً خودرو آن‌ها وسیله کارشان محسوب می‌شود.
لذا شایسته ترتیبی اتخاذ گردد تا محدودیت ساعت برای یک بار ورود و یک بار خروج حذف و برای تردد خودروی سایر اعضای خانواده و نیز خانه‌های فاقد سند نیز تدبیری اندیشیده شود تا اهالی مجبور به ارتکاب رفتارهای مغایر قانون نشوند.

 

احمد رضا هدایتی

 

احمد رضا هدایتی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/65295کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب