درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۶۵۱۵۷۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۳۲ : ۰۶ دیدگاه: ۰

بایدن خطاب به ترامپ:

تو نمی‌توانی طرفدار دموکراسی و یا آمریکا باشی

تو نمی‌توانی طرفدار دموکراسی و یا آمریکا باشی جو بایدن نسبت به اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ درباره عدم احترام به قانون در آمریکا، واکنش نشان داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نسبت به اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ در واشنگتن درباره عدم احترام به قانون در آمریکا، واکنش نشان داد.

ترامپ روز گذشته در جریان سخنرانی خود در اجلاس اول آمریکا در واشنگتن گفت: دیگر در آمریکا به قانون احترام گذاشته نمی شود و دیگر هیچ نظمی وجود ندارد. کشور ما در حال حاضر تبدیل به مرکز جنایت شده است.

جو بایدن امروز در توییتی با اشاره به حمله ژانویه 2021 به ساختمان کنگره، نسبت به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و نوشت: پیرمرد از مد افتاده به من بگو. من فکر نمی کنم تحریک انبوهی از مردم برای حمله به پلیس احترام به قانون باشد. شما نمی توانید هم طرفدار شورش باشید و هم طرفدار پلیس یا طرفدار دموکراسی و آمریکا باشید.   

ترامپ در سخنرانی روز گذشته خود در موسسه سیاست اول آمریکا اظهار کرد تلاش ها برای مبارزه با خشونت در آمریکا باید بیشتر و قوی تر شود زیرا کشور به خاطر خشونت از هم شکافته شده است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا روز سه شنبه در جمع هوادارانش گفت که آمریکا به یک «ملت گدا» تبدیل شده است که از دیگر کشورها انرژی گدایی می‌کند.

ترامپ در سخنرانی خود در اجلاس «اول آمریکا» گفت: «کشور ما به زانو درآمده است، به معنای واقعی کلمه به زانو در آمده است. تورم بالاترین تورم در 49 سال گذشته است - 9.1 درصد. بسیاری از مردم فکر می کنند که بسیار بالاتر از این است. قیمت بنزین به بالاترین حد در تاریخ کشورمان رسیده است. ما به یک ملت گدا تبدیل شده‌ایم که برای انرژی به کشورهای دیگر سر می‌زند.»

ترامپ گفت که ایالات متحده در آستانه یک انتخابات میان دوره ای تاریخی است و آمریکایی ها سلطنت شکست خورده رئیس جمهور جو بایدن، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر رهبر اکثریت سنا را سرانجام رد خواهند کرد.

از نظر ترامپ، اولویتی بالاتر از ایمن سازی مجدد خیابان ها و کنترل مرزهای آمریکا از طریق توقف مهاجران غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر و جنایتکاران وجود ندارد.

رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا گفت که به شدت معتقد است که یک نامزد جمهوری خواه رئیس جمهور بعدی ایالات متحده در سال 2024 خواهد شد. ترامپ اما نگفت که آن شخص چه کسی خواهد بود.

ترامپ پیشتر نیز در اوایل ماه ژوئیه در مصاحبه ای گفته بود که تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات 2024 گرفته است و تنها سوال باقی مانده این است که آیا تصمیم خود را قبل یا بعد از رای گیری میان دوره ای در ماه نوامبر اعلام کند یا خیر.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته در پیامی ضبط شده، دونالد ترامپ را فردی ضد پلیس خواند که شجاعت لازم برای توقف حمله به کنگره در ژانویه 2021 را نداشته است.

وی در این پیام ضبط شده برای کنفرانس نوبل که در ایالت فلوریدا برگزار می شد، اظهار کرد در روز حمله به کنگره نیروهای پلیس قهرمان بودند. اما دونالد ترامپ آن قدر شجاعت نداشت که این حمله را متوقف کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/65157کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب