درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۴۹۴۵۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳ : ۱۴ دیدگاه: ۰

در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت؛

تاکید بر شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی

تاکید بر شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی مجمع تشخیص مصلحت در جلسه‌ای به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه به بحث و بررسی درباره ادامه سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده امروز صبح خود که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی درباره ادامه سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

این جلسه به بحث و بررسی در خصوص موارد دیگری از سیاست‌های اصلاح ساختار، ساز و کار و فرایند بودجه کل کشور اختصاص یافت و مواد دیگری از تصویب اعضا گذشت.

اعضای مجمع موضوع «شفاف‌سازی و ضابطه‌مند نمودن درآمدها و هزینه‌های شرکت نفت و سایر شرکت‌های دولتی، تنظیم رابطه مالی دولت و شرکت‌ها و رفع تعارض منافع» را پس از بحث و بررسی تصویب و همچنین مقرر کردند: «تدوین و تصویب لوایح بودجه در دولت با رعایت سیاست‌های کلی و منطبق بر سیاست‌های کلی برنامه هفتم و در اجرای اهداف و احکام برنامه پنج‌ساله» باشد و «رسیدگی در مجلس با رعایت اهداف و حفظ ساختار کلی و انسجام بودجه و اجتناب از تغییر سقف لایحه دولت و ممنوعیت تعیین سهم درصد بودجه، به جز موارد مصرح در سیاست‌های کلی» انجام پذیرد.

در این جلسه که با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، رؤسای کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس صندوق توسعه ملی برگزار شد، اعضای مجمع تصمیم گرفتند که موضوع «چگونگی تأمین مالی هزینه‌های جاری دولت و تأمین مالی طرح‌های زیرساختی ملی» با حضور اعضای مجمع و استفاده از نظرات کارشناسی اقتصاددانان کشور مجدداً در کمیسیون مشترک مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

خاطر نشان می‌شود، بررسی‌های سیاست‌های کلی مربوط به صندوق توسعه ملی و مالیات در برنامه هفتم توسعه در دستور کار جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/64945کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب