درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه حقوقی و قضایی/ایران شناسه: ۶۴۸۶۱۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۵۹ : ۱۴ بازدید: ۱۳۸دیدگاه: ۰

دبیر ستاد حقوق بشر ایران:

سوئد به پایگاه گروهک‌های تروریستی علیه ایران تبدیل شده است

 سوئد به پایگاه گروهک‌های تروریستی علیه ایران تبدیل شده است معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، از رفتارهای متناقض و دوگانه برخی کشورهای اروپایی انتقاد کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از رفتارهای متناقض و دوگانه برخی کشورهای اروپایی انتقاد کرد.

وی گفت: نمی توانید شهروندان ایرانی را بطور بی گناه دستگیر و محاکمه کنید، پناهگاه خوبی برای گروهک های تروریستی باشید و پول ایران را نگه دارید و انتقال آن را منوط به آزادی مجرمین و محکومین در ایران کنید، اما ایران را متهم به گروگان گیری کنید!

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: ایران در قبال اقدام غیرقانونی سوئد در محاکمه حمید نوری و صدور حکم حبس ابد او و حمایت آشکار این کشور از گروهک های تروریستی، دست روی دست نخواهد گذاشت و گزینه های مختلفی در اختیار دارد.

غریب آبادی با اشاره به اینکه زمان برای اصلاح رفتار سوئد رو به پایان است، گفت: سوئد چگونه می تواند ادعا کند که در چارچوب روابط و احترام متقابل عمل می کند، در حالی که به پایگاهی برای میزبانی، حمایت و هدایت گروهک های مختلف تروریستی و جدایی طلب علیه ایران تبدیل شده است. گروهک حرکت النضال که سرکرده آن در ایران به اتهامات مختلف تحت محاکمه است و یا احمدرضا جلالی که اقدامات وی موجب شهادت برخی دانشمندان هسته ای ایران گردید و با سرویس موساد، تحت پشتیبانی سوئد، همکاری می کرد، در کدام کشور ساکن بودند و تابعیت دوم کدام کشور را گرفتند؟

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: برخی کشورهای اروپایی همچنین مامنی برای مجرمان فراری که اموال مردم و دولت را ربوده اند، تبدیل شده اند و از بازگرداندن آنها به ایران خودداری و بلکه مقاومت می کنند. از سوی دیگر، از اتباع خودشان و معدودی افراد دارای تابعیت مضاعف برای ضربه زدن به امنیت ملی ایران استفاده می کنند و بعد از اینکه گرفتار عدالت می شوند، ایران را متهم به گروگان گیری می کنند!

غریب آبادی در پایان گفت: آیا این کشورهای اروپایی آماده اند آمار واقعی ایرانیان زندانی در کشورهای خود و آمار زندانیان اتباع خود در ایران را منتشر کنند تا براستی و از روی آمار مشخص شود که گروگان گیر واقعی کیست؟!

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/64861کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب