درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه سلامت/ایران شناسه: ۶۴۵۸۱۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۴۶ : ۰۵ دیدگاه: ۰

حمایت صنعتگران حوزه دارو از اجرای طرح «دارویار » توسط وزارت بهداشت

 حمایت صنعتگران حوزه دارو از اجرای طرح «دارویار » توسط وزارت بهداشت صنعتگران حوزه دارویی کشور حمایت خود را اجرای طرح دارویار اعلام کردند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، جمعی از صنعتگران حوزه دارویی کشور با بیان مزایای طرح دارویار و حذف ارز ترجیحی برای داروهای تولید داخل حمایت خود را از اجرای این طرح که به دستور رییس جمهور و اجرای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  آغاز شده است، اعلام کردند.

 

طرح دارویار علمی‌ترین کار ممکن بود

عضو هیات مدیره و رییس کمیته دارویی انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران در دومین جلسه ستاد تدابیر ویژه دارو در وزارت بهداشت گفت: طرح دارویار علمی‌ترین طرح در حوزه دارو طی ۳۰ سال گذشته است.

دکتر سید ابراهیم هاشمی افزود: ۲۵ هزار نفر در صنعت پخش دارو شاغل هستند که  سه ماه گذشته در کمال سختی قرار داشته و در واقع سینه‌خیز جلو می آمدند.

 

رفع کمبود ۱۲۰ قلم دارو

وی افزود: با اجرای این طرح بیش از ۹۹ درصد ظرف روزهای آینده شاهد رفع کمبود ۱۲۰ تا ۱۳۰ قلم دارو خواهیم بود.

 رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی نیز با اعلام حمایت از اجرای طرح دارویار گفت: کار بزرگ و خجسته‌ای شروع شده و همیشه چنین طرح‌های بزرگی در مرحله اجرا ممکن است با ایرادات جزئی هم مواجه شوند که طبیعی است.

دکتر محمد عبده‌زاده ضمن قدردانی از دولت و وزارت بهداشت برای اجرای طرح دارویار، افزود: انتظار داریم پس از اجرای طرح در داروهایی که با کمبود مواجه هستیم طی یک بازه زمانی یک تا دوماهه به حالت عادی برگردیم.

وی در پایان سخنانش آمادگی صنایع داروهای انسانی را برای اجرای مناسب و کامل طرح اعلام کرد.

نماینده صنف داروخانه‌داران نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح به این بزرگی برای اجرا، دولتی شجاع را نیاز داشت که فارغ از معضلات نگاه سیاسی به حوزه سلامت به فکر اصلاح امور و اجرای طرح‌های اساسی باشد که خوشبختانه در این دولت انجام شد.

دکتر اسداله آب نیکی افزود: برای اجرای بی نقص طرح دارویار پیشنهاد می کنیم کمیته مشترکی از تمام ذی‌نفعان طرح  در حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و به ریاست ایشان تشکیل شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/64581کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب