درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه رفاه و آسیب های اجتماعی/خراسان جنوبي/ایران شناسه: ۶۴۱۰۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۳۷ : ۰۹ بازدید: ۲۲۱دیدگاه: ۰

معاون کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد؛

راه اندازی ۳۰۶ پایگاه جمع آوری نذورات قربانی در خراسان جنوبی

راه اندازی ۳۰۶ پایگاه جمع آوری نذورات قربانی در خراسان جنوبی معاون کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: همزمان با عید سعید قربان ۳۰۶ پایگاه جمع آوری نذورات قربانی مردم خیر و نوع دوست، در سطح استان برپا شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، احمد رفیعی گفت: همانند سنوات گذشته ۶۲ قربانگاه در سطح استان پیش بینی شده و نیکوکاران می‌توانند قربانی‌های خود را به محل‌های مخصوص تعیین‌شده این نهاد تحویل دهند تا با رعایت تمام اصول شرعی، بهداشتی و قانونی، پس از ذبح، گوشت آن بین نیازمندان توزیع شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: ضرورت توجه به سنت الهی قربانی و تلاش در جهت گسترش و ترویج این سنت الهی که ضمن آثار و برکات فراوان معنوی آن در جامعه، طبیعتاً محرومان و نیازمندان نیز از آن بهره مند می شوند.

رفیعی در ادامه افزود: هم‌اکنون ۴۳ هزار و ۵۲۳ خانوار تحت حمایت تحت حمایت کمیته امداد هستند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، نذورات قربانی خیران با اولویت خانوارهای سالمند، زنان سرپرست خانوار، ایتام، کودکان بد سرپرست و خانوارهای دارای بیمار صعب‌العلاج توزیع خواهد شد.

‏ وی گفت: این نهاد بنا دارد تا در این سنت الهی از تمام ظرفیت شوراهای زکات روستایی، مراکز نیکوکاری، ادارات اوقاف و امور خیریه و بسیج در جهت جمع‌آوری نذورات قربانی و توزیع بین نیازمندان استفاده کند.

رفیعی، استفاده از فضاهای مجازی و ظرفیت‌های گروهی خانوادگی و صنفی، اهل سنت، خیرین و موسسات خیریه درجهت دریافت نذورات و گوشت قربانی مردم سخاوتمند از دیگر برنامه‌های این نهاد در مراسم عید قربان است.

گفتنی است: در عید قربان سال گذشته مردم خیر خراسان جنوبی بیش از ۴ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی، نذورات قربانی به نیازمندان اهدا کرده اند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/6410کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب