درحال بارگذاری

گروه: هنر و رسانه / حوزه رسانه/ایران شناسه: ۶۳۱۶۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۴۵ : ۰۵ بازدید: ۴۴۳دیدگاه: ۰

کتاب «مولفه‌های موثر بر تعیین ارزش برند روزنامه‌ها» منتشر شد

کتاب «مولفه‌های موثر بر تعیین ارزش برند روزنامه‌ها» منتشر شد کتاب «مولفه‌های موثر بر تعیین ارزش برند روزنامه‌ها» در ۲۴۸ صفحه به قلم دکتر حسن کربلایی حاجى‌اوغلی رئیس گروه فرهنگ و رسانه اندیشکده غرب‌شناسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، توسط انتشارات پارس ضیاء به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، روزنامه برای جلب مخاطب خود از روش‌های متفاوتی استفاده می‌نماید و بدین ترتیب برند برای روزنامه‌ها در جذب مشتریان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد. به همین خاطر در این کتاب به مطالعه برندسازی روزنامه‌های کشور در کلانشهرها پرداخته شده است.
 در عصر ارتباطات، دستیابی به مخاطبان و اثرگذاری بر آنان، از اهداف دست‌اندرکاران رسانه‌های مختلف است. یکی از مهم‌ترین عناصر ارتباط با مخاطب، اثری است که رسانه بر او می‌گذارد. با نگاهی به پیشینه تحقیق در مورد رسانه‌ها می‌توان دریافت که اثرگذاری رسانه‌ها، همواره مورد توجه گردانندگان آن‌ها، اندیشمندان حوزه‌های مطالعات رسانه‌ای و دولت‌ها بوده است. در واقع، برای کسانی که متصدی و متولی رسانه‌ها هستند، همواره این پرسش مطرح است که آیا رسانه‌ها می‌توانند تأثیری بر مخاطبان داشته باشند و آیا می‌توانند آنان را در رسیدن به اهدافشان یاری کنند؟ متصدیان رسانه‌ها و بخش تجاری، همواره اهدافی را از پیش برای خود در نظر می‌گیرند و رسانه را در خدمت محقق کردن آن اهداف می‌دانند. هر چند می‌توان اهداف یادشده را در پیوستاری بین دو قطب اهداف تجاری و عقیدتی قرار داد، از این واقعیت نمی‌توان چشم پوشید که گردانندگان رسانه‌های جمعی اهدافی را در سر می‌پرورانند و رسانه را برای محقق کردن آن اهداف وسیله‌ای مناسب می‌دانند. از سوی دیگر، زمانی که رسانه‌ها قدرتمند شدند و کلیت حیات اجتماعی را فرا گرفتند، اندیشمندان حوزه اجتماعی نیز به تأمل و تعمق در باب رسانه و قدرت رسانه‌ای پرداختند و نظریه‌های مختلفی در این زمینه ارائه کردند. بنابراین یکی از مهم‌ترین رسانه‌های تاثیرگذار، روزنامه‌ها هستند که بر مبنای ابعادی که مطرح می‌شود در نظر گرفتن مخاطبان روزنامه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این کتاب به بررسی موارد مرتبط با برند روزنامه و انتخاب مخاطبان پرداخته می‌شود.
 يکي از راه‌هاي ارتباط با مشتري و جذب آن، ارتباط برقرار کردن از طريق نام تجاري يا برند مي‌باشد که اين مسئله در بازاريابي داراي اهميت بسيار زيادي است. اگر يک شرکت تمايل دارد که از طريق نام تجاري خود ارتباط عميق و معناداري با مشتريانش پيدا کند ناگزير است در جستجوي نقاط مشترک تمايلات و علايق واحد با آن‌ها باشد. نام تجاري بايد قادر باشد قلب و روح مخاطب خود را تسخير نماید. اعتبار شرکت به وسيله خصوصيات مختلفي از قبيل ادراک خريداران، معروفيت، خوبي و بدي، قابليت اتکا، درستکاري، معتبر بودن و ... تعريف مي‌شود. همچنين بايد گفت مدل‌هاي تجاري، بر مبناي سوددهي و وابسته به ارتباطات درازمدت با مشتريان هستند؛ بنابراين توليدکنندگان در اين بخش به رضايتمندي مشتري و افزايش کيفيت خدمات به عنوان ابزار کليدي براي افزايش و حفظ مشتري تمايل دارند. این کتاب به دنبال بررسی تأثیر نشان تجاری بر وفاداری مشتریان می‌باشد. متعاقباً این کتاب به دنبال بررسی برند مطبوعاتی می‌باشد. مطبوعات جزء ارکانی است که تمامی اعضای جامعه را مخاطبان خود می‌داند اما از آنجایی که افراد دارای رویکردهای متفاوت فکری و گرایش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی هستند لذا نحوه نگرش به مطبوعات و انتخاب برندهای مطبوعاتی در بین افراد یک جامعه نیز متفاوت می‌باشد که این تحقیق به بررسی این مسئله اصلی مبنی بر اینکه چه عواملی بر تعیین ارزش برند روزنامه‌ها تأثیر دارند؟ پرداخته است. از طرفی ارتباط با عموم مردم از طریق رسانه‌ها صورت می‌پذیرد و رسانه‌ها به صورت یک‌طرفه به ارائه اطّلاعات جامعه از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و امنیتی می‌پردازند. یکی از این رسانه‌ها، روزنامه است که باید در رقابت با یکدیگر با توجه به نوع گرایش سیاسی به فعالیت بپردازند و برای جلب نظر مخاطبان خود از روش‌های متفاوتی استفاده کنند. در این خصوص مسئله برندسازی روزنامه‌ها و ایجاد نوآوری برای ارزش‌آفرینی مطلوب و جلب رضایت و وفاداری مشتریان حائز اهمیت است. از طرفی گسترش سریع فضای مجازی و دسترسی آسان و لحظه‌ای مخاطبان به اخبار، رویدادها و محتواهای مورد نیاز و نیز ارزان، موجبات کوچک‌تر شدن و کاهش تقاضای مخاطبین در خصـــوص روزنامه‌ها شده و این تحول در فضای مجازی، باعث ریزش بسیار زیاد مخاطبان روزنامه‌ها شده است؛ بنابراین در این کتاب بر آن هستیم تا به بررسی نوآوری در برندسازی روزنامه‌ها و ارزش‌آفرینی مطلوب در کشور به ویژه در کلانشهرها بپردازیم و سؤال اصلی کتاب این است که چه عواملی در برندسازی و نوآوری روزنامه‌ها در راستای ارزش‌آفرینی مطلوب، مؤثر هستند؟

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/6316کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب