درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۱۸۲۹۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۴۴ : ۰۵ بازدید: ۳۴۴دیدگاه: ۰

بازآماد انقلابي!

بازآماد انقلابي! اين روزها در ايران چه خبر است؟ يك سرود انقلابي به صورت يك گفتمان حماسي در سراسر كشور در حال فراگيري است! جذابيت‌هاي معنوي آن به قدري است كه از مرزهاي كشور فرا رفته و صداي آن از كشمير تا سوريه و از آنجا در برخي كشورهاي آفريقايي و حتي اروپا شنيده مي شود!

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، اين روزها در ايران چه خبر است؟ يك سرود انقلابي به صورت يك گفتمان حماسي در سراسر كشور در حال فراگيري است! جذابيت‌هاي معنوي آن به قدري است كه از مرزهاي كشور فرا رفته و صداي آن از كشمير تا سوريه و از آنجا در برخي كشورهاي آفريقايي و حتي اروپا شنيده مي شود!
اين سرود انقلابي «گفتمان مهدويت» را از زير سقف گفت‌وگوهاي علمي و نظري بيرون آورده به خيابان‌ها و ميادين شهرها در قاب انقلاب اسلامي ارائه كرده است.
اين سرود خاستگاه فكري و معنوي دهه نودي‌هاي انقلاب است و با كنش و جاذبه جادويي خود سه نسل انقلاب گذشته انقلاب اسلامي را به دنبال خود مي‌كشد.
تحليل محتوايي اين سرود خيلي مبهم ، پيچيده و گنگ نيست. روشن و شفاف مي‌گويد؛ عصر ما عصر امامت و ولايت است. اين زمان صاحب دارد و بايد از صاحبان غاصب آن «تبري» جست و در حوزه «تولي» به صاحب آن خود را «بهنگام» و «انقلابي» حفظ كرد.
مفاهیم بکر و بدیع و پرجاذبه این سرود نوعی بازتولید مفاهیم عمیق انقلابی بیانیه گام دوم است.
بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري چهار كلمه حق دارد كه با بازخواني آن در تحليل سرود انقلابي «سلام فرمانده» خالي از لطف نيست.
1- شناخت عظمت انقلاب اسلامي به عنوان يك نقطه عطف در تاريخ بشر
2- شناخت عظمت راه طي شده و كاركردهاي انقلاب اسلامي به عنوان زمينه‌ساز ظهور تنها منجي بشريت حضرت مهدي (عج)
3- عظمت نقش نيروهاي انقلابي و جهادي در پديداري انقلاب اسلامي
4- عظمت چشم‌اندازي كه بايد به آن برسيم كه نتيجه آن بدون شك فلاح و رستگاري در دنيا و آخرت است.
بيش از 4 دهه از حيات بالنده انقلاب اسلامي مي‌گذرد امروز نسل چهارم انقلاب به ميدان آمده است و خطاب به مولاي خود صاحب زمان (عج) فرياد مي زند؛ «با اين دستان كوچكم ياريت مي‌كنم دعايت مي‌كنم و مثل حاج قاسم سردارت مي شوم». اين سرود يك «عهدنامه» است كه تمامي آرمان و آرزوهاي چند نسل از انقلاب اسلامي را در خود جاي داده است . نسل چهارم انقلاب پيام رهبري را در بيانيه گام دوم خوب دريافت كرده است. اين سرود يك زلزله گفتماني است به‌زودي به‌دليل دربرگيري و انطباق آن با آمال و آرزوهاي بشريت پنج قاره جهان را فتح خواهد كرد.
ارتش رسانه‌اي آمريكا ، انگليس ، رژيم صهيونيستي و بوق‌هاي تكراري آن در ميان قارون‌هاي عرب سخت به وحشت افتاده‌اند و با تخطئه كودكانه و ابلهانه اين سرود دارند خاك به چهره خورشيد مي‌پاشند.
آنها از اينكه اين سرود در جايگاه «بازآماد انقلابي» در ايران، منطقه و جهان قرار گرفته است سخت به هراس افتاده‌اند، اين سرود يك سرود «رهايي» و «آزادي» در قالب الهيات رهايي‌بخش ملت‌هاي جهان است.
دشمن با تمام وجود دارد حس‌ مي‌كند . اين سرود به جنگ سه خصلت و كاركرد رسانه‌هاي كفار و مشركين در عصر ما آمده است؛ خصلت اعراض از حق ، خصلت تكذيب حق و خصلت استهزاء حق.
اين سرود فقط يك «صوت» نيست .حركات بدن به‌ويژه اشكي كه بر گونه‌هاي زيباي اين نسل به هنگام اجرا مي نشيند نشان صدق و صفا در عهد و پيماني است كه انسان با خداي خود دارد.
اين سرود يك درك و تفسير روحاني و معنوي از سه مفهوم «هستي» ، «تاريخ» و «انسان» است و مرز خود را با تفكر الحاد ، كفر و شرك جهاني كه در سكولاريسم و لائيسم ظهور يافته ،‌مشخص مي‌كند.
صداي آمريكا در يك دست و پا زدن بيهوده در تخطئه اين سرود مي‌گويد؛ اين سرود تشويق به نظاميگري و خشونت است . همين حرف از بوق‌هاي آنها در اروپا و در داخل تكرار شده است.
از عمر كشوري به نام آمريكا 239 سال است كه مي‌گذرد. مطابق تحقيقات تاريخي وبگاه usfacts آمريكا 93 درصد عمر خود را در جنگ با ملت خود و ملت‌هاي جهان به‌سر برده و ميليون‌ها تن را در  پنج قاره به خاك و خون كشيده همين تحقيق نشان مي‌دهد آمريكا فقط در سال 1935 تا 1940 در دوران ركود بزرگ بدون جنگ بوده و هيچ دهه‌اي را بدون جنگ سر نكرده است. اخيرا رئيس ستاد مشترك ارتش تروريستي آمريكا اعلام كرده است:
«هر پيشرفت نظامي كه طي 70 سال گذشته داشته‌‌ايم به سرعت در حال توقف است آمريكا ديگر قدرت بلامنازع جهان نيست»
آمريكا با اين ريخت و قيافه ميليتاريستي از يك سرود انقلابي كه حكايت از آمادگي چند نسل براي دفاع از حق و دفاع از مظلوم و ياري امام زمان (عج) دارد مي‌ترسد. جالب اينجاست كه مايك پمپئو وزيرخارجه سابق خود را مي‌فرستد به آلباني در كمپ منافقين كه دستشان به خون 17 هزار شهيد ترور آغشته است به تروريست‌هاي منافق روحيه و به ملت ايران و به منتخب ملت چنگ و دندان نشان بدهد!!
انگليسي‌ها كه آوازه قتل و غارت آنها در پنج قاره در قرن 19 و 20 گوش فلك را كر كرده است همين هفته گذشته در پارلمان خود بازي مضحك و شرم‌آور نوشتن قانون اساسي براي آينده ايران را به نمايش گذاشت.
پيام آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها در واكنش به سرود انقلابي «سلام فرمانده» اين است كه براي حفظ سلطه خود حاضريم از بدنام‌ترين گروه‌هاي ضدانقلاب و حتي تروريست‌هاي منافق حمايت كنيم اما حقانيت ملت ايران و انقلاب اسلامي را به رسميت نشناسيم .
سرود «سلام فرمانده» خط درگيري با دشمن و مرز نسل آینده كشور را با عناصر خواب‌زده و گيج و ويج را نشان مي‌دهد.
اين سرود نشان مي‌دهد درگيري اصلي با دشمن كجاست و به كساني كه در جنگ شناختي حنجره خود را به دشمن وام مي‌دهند هشدار مي‌دهد.
كاروان عظيم سرود سلام فرمانده پس از اجراي يك مانور حماسي در اغلب شهرهاي ايران و كشورهاي منطقه فردا به ايستگاه ورزشگاه آزادي مي‌رسد. مردم ايران و جهان فردا شاهد يك همسرايي حماسي از يك سرود الهي خواهند بود كه روزبه‌روز جاي خود را در قلوب مسلمين جهان و آزادي‌خواهان دنيا باز مي‌كند.
آنچه امروز جهان استكبار را به وحشت انداخته ، اين است كه مي‌بيند  دهه نودي‌ها در ايران با سرود «سلام فرمانده» مشغول غوطه‌وري خود در «خرد انقلابي» در بستر ادب و حماسه ايران و جهان است اين پديده را نوعي «بازآماد انقلابي» تعبير و تفسير مي‌كند.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/61829کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب