درحال بارگذاری

گروه: هنر و رسانه / حوزه رسانه/ایران شناسه: ۵۹۸۵۸۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲ : ۱۴ بازدید: ۱۵۲دیدگاه: ۰

سایت‌های خبری بدون مجوز برای اخذ مجوز اقدام کنند

سایت‌های خبری بدون مجوز برای اخذ مجوز اقدام کنند هیأت نظارت بر مطبوعات در فراخوانی از گردانندگان سایت‌های خبری بدون مجوز خواست نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت خود در سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات، هیأت نظارت بر مطبوعات با انتشار فراخوانی مجدد، از گردانندگان سایت‌های خبری بدون مجوز خواست نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت خود در سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

در اطلاعیه هیأت نظارت بر مطبوعات آمده است:

در پاسخ به درخواست‌های مکرر مدیران رسانه‌ها و در جهت حمایت از رسانه‌های دارای مجوز و گسترش فضای قانونی برای فعالیت‌های خبری، هیأت نظارت بر مطبوعات از همه گردانندگان سایت‌های خبری فاقد مجوز دعوت به‌عمل می‌آورد نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت پایگاه خبری خود در سامانه جامع رسانه‌ها به نشانی الکترونیکی: (e-rasaneh.ir) اقدام کنند.

هیأت نظارت بر مطبوعات پیشتر نیز در آذرماه ۹۲ و همچنین دی‌ماه ۹۹، سایت‌های خبری فاقد مجوز را به ثبت درخواست برای دریافت پروانه انتشار دعوت کرده بود که با استقبال خوب گردانندگان این سایت‌ها همراه شدند.

در این اطلاعیه تصریح شده است که این تصمیم در راستای اجرای بدون تبعیض قانون مطبوعات و حمایت از رسانه‌های دارای مجوز در مقابل رسانه‌های فاقد مجوز است و رسانه‌های غیر خبری، مشمول آن نیستند.

بر اساس این اطلاعیه، رسیدگی به درخواست‌های ثبت شده و تطبیق وضعیت این رسانه‌ها با قانون مطبوعات، به صورت ویژه انجام می‌شود و در صورت احراز شرایط و تأیید صلاحیت، مجوز فعالیت پایگاه اطلاع‌رسانی صادر می‌شود.

هیأت نظارت بر مطبوعات پیشتر اعلام کرده بود که هرگونه فعالیت رسانه‌ای خبری، در صورت عدم ثبت تقاضا و دریافت مجوز، مصداق اخبار رسانه‌های جعلی قلمداد می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/59858کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب