درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۵۹۶۶۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۵ : ۱۶ بازدید: ۱۱۵۲دیدگاه: ۰

صریح و شفاف با رییس جمهور منتخب

صریح و شفاف با رییس جمهور منتخب قطعا رییس جمهور منتخب به جناحی نه باج خواهد داد و نه تسلیم سهم خواهی کانون‌های قدرت، ثروت و سیاست در انتخاب وزرا خواهد شد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، بدون شک این روزها؛ روزهای پر دغدغه و پر مشغله‌ای برای رییس جمهور منتخب می‌باشد. پردغدغه و پر مشغله از آن جهت که وی باید کابینه و اعضای هیأت دولت سیزدهم را مشخص کند تا با دولتی قوی، کارآمد، متخصص، مردمی، متعهد، دلسوز، انقلابی، جهادی، ساده زیست، عاشق ایران و ایرانی، خادم، پای به میدان حل مشکلات برجای مانده از دولت‌های قبل خاصه دولت‌های 12 و 13 بگذارد و میراثی که از آن‌ها به این دولت رسیده است با برنامه ریزی مدون در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سر و سامان یابد تا مردم و جامعه به آرامش نسبی رسیده و خیالشان از آشفتگی‌ها و بی‌برنامگی‌های ویرانگر اضطراب‌ زا که زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی آنان را نشانه رفته و کیان جامعه انقلابی و مدنی ایران را هدف گرفته است، آسوده گردد و دورانی سرشار از طراوت را در آغوش کشند و باز از خانه گرفته تا مدرسه، دانشگاه، محیط‌های کاری و آموزشی و تفریحی، شاهد نشاط و خنده همه و همه در همه جای این سرزمین سرافراز باشیم. 

دوست دارم به عنوان یک ایرانی وطن پرست و به عنوان کسی که در این سرزمین زندگی می‌کند و از دست برقضا نیز گاهی قلمی بر داشته و از سر دلسوزی مطالبی را به رشته تحریر در می‌آورد؛ با رییس جمهور منتخب صریح و شفاف نکاتی را کوتاه و مختصر در خصوص انتخاب وزرا و برخی موضوعات مرتبط دیگر با دولت سیزدهم را  در این شرایط حساس بیان نمایم، امید آن دارم ملاحظه و مد نظر قرار گیرد.       

1- برای چیدمان کابینه به سهم خواهی ها ترتیب اثر داده نشود و تسلیم فشارها در این زمینه نگردید. 

2- برخی با جوسازی در شبکه‌های مجازی و اجتماعی در حال ایجاد فضای مسمومی در انتخاب اعضای کابینه دولت سیزدهم هستند تا از همان ابتدای امر و با فرافکنی، رییس جمهور منتخب را با چالش مواجه سازند تا به مطلوب مورد نظر خویش نایل آیند و نیروهای خود را تحمیل و در دولت به کار گمارند. 

3-  اعضای کابینه بطور قطع و یقین باید با اندیشه و افکار رییس جمهورمنتخب در همه زمینه‌ها از سیاسی گرفته تا اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، بهداشتی-درمانی آشنا باشند و ایشان را با توجه به ظرفیت‌های موجود در تحقق وعدهایش یاری دهند. مسلما جناب رییسی خود  در این امر حساس بوده و می‌داند اگر این هماهنگی وجود نداشته باشد در ادامه مسیر خدمتگذاری به مردم با بحران‌ها و چالش‌ها مواجه خواهد گردید؛ لذا حساسیت در انتخاب وزرا امری عقلانی و تخصصی است که باید به این مهم توجه شود.    

4- در انتخاب سه دسته از وزرا جدا پرهیز شود. دسته اول کسانی هستند که امتحان خودشان را پس داده‌اند و کارنامه ایشان همراه با موفقیتی نبوده است و مردم هم از آنان دل خوشی ندارند. دسته دوم هم کسانی هستند که نوعا افراطی هستند و تنها هنرشان حرف است و حرف و وجودشان جز حاشیه سازی منافع دیگری برای دولت و مردم  ندارد. دسته سوم هم کسانی هستند که در شبکه‌ها و برخی رسانه‌ها مطرح می‌باشند و هیچ تجربه اجرایی کلانی نداشته و تنها کارشناس و منتقد بوده‌اند و کارشان نقد خارج از گود بوه است. این دسته افراد هم نمی‌توانند به اهداف مد نظر دولت کمک شایانی نمایند و چه بسا در کوتاه مدت خود به یک معضل در دولت تبدیل شوند و موجب کندی کار گردند و شتاب خدمتگذاری را از دولت سلب نمایند. 

5- مدتی است غوغاسالاران شکست خورده، حاشیه سازان هوچی­گر،  قانون‌گریزان معلوم الحال، شیفتگان سینه چاک غرب­، ناکارآمدن نالایق سیاسی که به انواع فسادها گرفتار آمده‌اند؛ نظام را به «یکدست‌سازی حاکمیت» متهم می‌نمایند تا با این ادعای دروغین و فضاسازی ناجوانمردانه، دولت، مجلس و قوه قضاییه را با چالش مواجه سازند و عملکرد آنان را از پیش قضاوت کرده باشند و دست و پای سه قوه را در برخورد با معضلات با تنش روبرو سازند. این نحو برخورد یادآور این نکته است که تحولات صورت گرفته در سه قوه؛ دشمنان ما را نگران کرده است که مبادا این تغییرات و تحولات، مطالبات به حق مردمی را برآورده سازد و به دغدغه های ایشان پاسخ دهند و رفع نگرانی و دغدغه نمایند و در نهایت به باج خواهی‌ها، زیاده خواهی‌ها، بی حرمتی‌ها و گستاخی‌ها پایان داده شود. باید اذعان داشت که دشمنان حقیقتا نگران موفقیت دولت سیزدهم هستند و رییس جمهور منتخب انصافا کار بسیار دشواری برعهده گرفته است و باید بدانند که می‌دانند حق ندارند لحظه‌ای در این خصوص چشم برهم نهند و لذا به همین دلیل در چینش کابینه باید دقت بسیار مبذول دارند و کابینه‌ای را در کنار خود داشته باشند پرکار و خستگی ناپذیر و نفوذ ناپذیر.

6- مردم با انتخاب رییس جمهور منتخب خود در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری نشان داد به این انتخاب دل بسته‌اند و همچنان به اصلاح امور و سر وسامان یافتن اوضاع اقتصادی امیدوار است. مردم از جناب رییسی انتظار دارند تیم اقتصادی دولت ایشان هماهنگ باشند و در جهت منافع مردم گام بر دارند و با اصلاح قیمت‌های افسارگسیخته در مایحتاج ضروری مردم، آرامش را به آنان و خانواده‌های ایشان بازگرداند. این مردم چه هیزم تری به جناب روحانی و دولت اصلاحات مگر فروخته‌اند که مستوجب این همه عذاب سنگین شده‌اند. واقعا دولت اصلاحات تدبیر و امید نامردی را در حد اعلی بر این مردم بی دفاع تمام کرده است و حالا هم که نفس‌های آخر کاری خود را می‌کشد از فشار بر گرده مردم دریغ ندارد و قیمت‌ها را باز در حوزه نان و لبنیات و حبوبات افزایش داده است! واقعا اسم این کار در این شرایط اگر خیانت نیست پس چیست؟ اگر صادق بودند باید از افزایش قیمت‌ها به هر طریقی جلوگیری می‌نمودند تا دولت جدید تصمیم گیری نماید. نه آن که دولت هنوز نیامده و مستقر نشده است با این گونه چالش‌ها دست و پنجه نرم کند و پاسخگوی عملکرد مغرضانه و مسئله دار دولت اصلاحات باشد! جناب روحانی دستمریزاد.  

7- رییس جمهور منتخب باید تمام توان خودش را مصروف بازسازی اقتصاد نماید و نشان دهد می‌توان برای مردم کار کرد و زندگی ایشان را تأمین نمود و با آنان شاد بود و با غم آنان محزون بود. کاری که جناب روحانی نتوانست و از مردم فاصله گرفت و صحنه را با عملکرد بسیار ضعیف و منفی در عرصه اقتصادی باید درنیمه مرداد ماه سال جاری ترک و ویرانه‌ای را به عنوان میراث به رییس جمهور منتخب تحویل دهد که وحشتناک و دلهره آوراست.  

8- نکته آخر که جناب رییسی با آن درگیراست موضوع برجام می‌باشد این مهم در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی دولتش از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است. ایشان تکلیف برجام و مذاکرات وین را در نخستین مصاحبه مطبوعاتی‌اش مشخص کرده و با صراحت اعلام نمودند کشور را معطل برجام نخواهند نمود اما از کنار آن هم به سادگی عبور نخواهند کرد و تسلیم زیاده خواهی آمریکا و متحدان اروپایی‌اش نیز نخواهند شد. به نظر می‌رسد رییس جمهور منتخب باتوجه به پیشینه و ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته در این ماجرا؛ با طرحی نو و اندیشه‌ای در خور تأمل بتوانند روحی تازه برکالبد برجام بدمند تا این گره بعد از سال‌ها به سرانجام نزدیک شود.  

دکتر اسدالله افشار

جان کلام این که؛ رییس جمهور منتخب بنا به گفته خود مستقل در انتخابات شرکت کرده است. به هیچ جناحی وابستگی سیاسی ندارد و وامدار هیچ جناحی هم نمی‌باشد؛ و لذا با این نگاه قطعا رییس جمهور منتخب به جناحی نه باج خواهد داد و نه تسلیم سهم خواهی کانون‌های قدرت، ثروت و سیاست در انتخاب وزرا خواهد شد. رییس جمهور منتخب نیک می‌داند 4 سال فرصت دارد میراث بد و ویرانه‌ای را که تحویل گرفته است سر وسامان دهد. مهم‌ترین معضل و چالش جدی فرا روی دولت سیزدهم؛ مشکلات اقتصادی و معیشتی است و باید با تیم اقتصادی برجسته دولت که از نخبگان اقتصادی می‌باشند بر این امر فائق آیند تا مشکلات اقتصادی مردم هرچه سریع تر در کوتاه مدت رفع شود و آرامش و نشاط و طراوت به آنان و جامعه باز گردد. به امید آن روز.

دکتر اسدالله افشار

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/5966کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب