درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه سلامت/ایران شناسه: ۵۴۶۰۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰ : ۱۶ بازدید: ۱۸۱دیدگاه: ۰

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اظهار کرد؛

پایان فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس

پایان فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تزریق واکسن کووپارس به پانصدمین و آخرین داوطلب، خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی بر روی ۵۰۰ داوطلب انجام شده و این مرحله به پایان رسیده است. امروزه ۴۰۰ نفر از داوطلبان فاز اول کارآزمایی بالینی دزُ دوم، واکسن دریافت کرده اند. پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده دزُ دوم واکسن کووپارس به ۱۰۰ نفر باقی مانده نیز تزریق شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تزریق واکسن کووپارس به پانصدمین و آخرین داوطلب، خبر داد.

 اسحاقی گفت: داوطلبان ۲۱ روز بعد دزُ دوم استنشاقی و ۵۱ روز بعد دُز سوم استنشاقی را دریافت می‌کنند. از اواسط مرداد مجوز‌های لازم فاز سوم کارآزمایی بالینی شروع خواهد شد و واکسن کووپارس رازی در فاز سوم کارآزمایی بالینی به ۵۵ هزار نفر تزریق می‌شود و در شهریور تا فصل پاییز، یک تا سه میلیون دزُ و در مرحله بعد پنج میلیون دزُ واکسن تولید خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار کرد: امروز، تزریق اولین دزُ واکسن به پانصدمین داوطلب کارآزمایی بالینی فاز دوم رازی انجام شد که در واقع آخزین نفر بود.

او گفت: این شخص اولین نفری بود که دزُ استنشاقی در مطالعه فاز دوم را دریافت کرد. این داوطلب ۵۱ روز پیش دزُ اول واکسن را دریافت کرده بود و امروز دزُ دوم استنشاقی را نیز دریافت کرد. البته این مطالعه همچنان باید ادامه پیدا کند تا ۲۱ روز بعد دزُ دوم و  ۵۱ روز بعد دزُ استنشاقی دریافت خواهد شد.

او افزود: واکسن کووپارس در سه دزُ  به افراد تزریق خواهد شد؛ دزُ روز صفر است، دزُ اول و دوم روز صفر و ۲۱ به صورت استنشاقی تزریق می‌شود و دزُ سوم که استنشاقی است، در روز ۵۱ انجام خواهد شد.

اسحاقی گفت: برنامه ریزی‌های ما برای این است که دزُ سوم را در هفته اول و دوم مرداد آغاز کنیم. در فاز سوم به همه داوطلبان واکسن تزریق خواهد شد و خواهش ما از مردم این است که در این مطالعه شرکت کنند تا هرچه سریعتر مطالعه فاز سوم واکسن را به پایان برسانیم.

او افزود: طبق شیوه نامه ما به ۵۵ هزار داوطلب نیاز داریم که همه این تعداد واکسن را دریافت خواهند کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/5460کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب