درحال بارگذاری

گروه: ورزشی/ایران شناسه: ۵۳۱۱۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶ : ۰۶ بازدید: ۱۴۲دیدگاه: ۰

اعزام نخستین گروه ورزشکاران ایران با بدرقه مقامات ارشد ورزشی

اعزام نخستین گروه ورزشکاران ایران با بدرقه مقامات ارشد ورزشی نخستین گروه از کاروان ورزشی ایران در هفت روز مانده به آغاز سی و دومین دوره بازی‌های المپیک امروز (شنبه) با بدرقه مقامات ارشد ورزشی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) راهی ژاپن می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، همزمان با اعزام نخستین گروه ورزشی به توکیو آیین بدرقه کاروان ستارگان ایران زمین به صورت نمادین در محل سی.آی.پی فرودگام امام (ره) با حضور مقامات ارشد ورزشی برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود آیین بدرقه از کاروان ایران در فضای روباز تپه‌های عباس‌آباد تهران برگزار شود که به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا لغو شد.

در گروه نخست، ورزشکاران رشته‌های تنیس روی میز با یک سهمیه، تیرو کمان با یک سهمیه ، تکواندو با سه سهمیه  و  والیبال با ۱۲ سهمیه اعزام می‌شوند.

میلاد وزیری تنها نماینده ایران در ماده ریکرو تیروکمان است که از  اول مرداد ساعت ۱۳ به وقت محلی برابر حریفان به میدان می‌رود.

تیرو کمان در المپیک ۲۰۰۸ پکن با کسب سهمیه برای نخستین بار تا به امروز حضورش را تداوم بخشید اما مدالی کسب نکرد و زهرا نعمتی نخستین ورزشکار ایرانی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته هم در المپیک و هم در پارالمپیک سهمیه کسب کند.

رقابت‌های تکواندو از دوم مرداد آغاز می‌شود و آرمین هادی‌پور در منهای ۵۸ کیلوگرم، میرهاشم حسینی در منهای ۸۶ کیلوگرم، ناهیـد کیانــی در منهای ۵۰ کیلوگرم (یک زن و ۲ مرد) به روی شیاپچانگ می‌روند.

برنامه نمایندگان تکواندو ایران در المپیک توکیو:

آرمین هادی‌پور در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم -  شنبه  دوم مرداد - ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی

میرهاشم حسینی در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم - یکشنبه سوم مرداد - ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی

ناهید کیانی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم -یکشنبه  سوم مرداد - ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی

فینال رقابت‌های تکواندو هر سه وزن سوم مردادماه ساعت ۱۹ به وقت محلی برگزار می‌شود.

در والیبال هم سعید معروف (کاپیتان)، جواد کریمی، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی، مهدی مرندی و آرمان صالحی (لیبرو) ۱۲ بازیکن اعزامی هستند. بر اساس زمانبندی اعلام شده شاگردان ولادیمیر رومانوویچ اَلِکنو سرمربی تیم ملی والیبال ۲ مرداد و در دومین روز از آغاز بازی به مصاف لهستان می‌رود. این دیدار ساعت ۱۹:۴۰ به وقت محلی برگزار خواهد شد.

والیبال سومین رشته تیمی بعد از بسکتبال و فوتبال که برای نخستین بار توانست سهمیه المپیک را در ریو ۲۰۱۶ کسب و دومین حضورش را در توکیو تجربه کند.

در تنیس روی میز هم نیما عالمیان حضور دارد. این ورزشکاران ساعت ۲۳ روز ۲۶ تیر تهران را به مقصد توکیو ترک می‌کند.

پیش تر ۲۰ تیرماه نخستین گروه از کاوران ایران اعزامی به سی و دومین دوره بازی‌های المپیک  راهی ژاپن شدند که این گروه شامل کادر سرپرستی است.

نمایندگان ایران با کسب ۶۸ سهمیه در ۱۶ رشته مجوز حضور در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک را کسب کردند اما ۶۶ ورزشکار راهی ژاپن می‌شوند.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو با یکسال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ به میزبانی ژاپن آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/5311کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب