درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه حقوقی و قضایی/ایران شناسه: ۵۱۴۸۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۵۱ : ۱۰ بازدید: ۱۵۴دیدگاه: ۰

آیت الله صافی گلپایگانی:

برای رفع مشکل بدهکاران بانکی و معسرین تدبیر جدی اندیشیده شود

برای رفع مشکل بدهکاران بانکی و معسرین تدبیر جدی اندیشیده شود حضرت آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی گفتند: قضات باید مراقبت کنند تبعیض در دستگاه قضایی اتفاق نیفتد که الحمدلله در جمهوری اسلامی تاکنون چنین بوده و از این به بعد هم باید روند قضایی عادلانه و به دور از تبعیض پیش رود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» از میزان، مرجع تقلید شیعیان با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه، برای وی در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت کرده و از آمادگی خود برای کمک به دستگاه قضا خبر دادند.

ایشان افزودند: امیدوارم خدا توفیق دهد به نحوی عمل کنید که گرفتاری‌ها و مشکلات مردم حل شده و عملکرد شما موجب رضای خدا و حضرت، ولی عصر (عج) باشد.

این مرجع تقلید عظام با عظیم و سنگین خواندن مسئولیت دستگاه قضا گفتند: قضاوت شأن حضرت علی (ع) بوده و ان‌شاءالله شما هم باید با اقتدا به ایشان در این مسیر حرکت کنید.

آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشتند: قوه قضاییه باید به نحوی عمل کند که بدهکاران و کسانی که واقعاً در عسر هستند حبس نشوند و شرایطی فراهم شود که با آسایش بتوانند دین خود را ادا کنند.

ایشان با اشاره به اهمیت امر قضا و دشواری‌های این کار، گفتند که قضاوت از اموری است که دقت زیادی می‌طلبد و قضات باید مراقبت کنند تبعیض در دستگاه قضایی اتفاق نیفتد که الحمدلله در جمهوری اسلامی تاکنون چنین بوده و از این به بعد هم باید روند قضایی عادلانه و به دور از تبعیض پیش رود.

این مرجع تقلید از رویکرد دستگاه قضا در خصوص بدهکاران مهریه نیز تقدیر کرد و گفت: الحمدلله برای حل مشکل بدهکاران مهریه کار‌های خوبی شده تا افراد به دلیل بدهی مهریه به زندان نروند.

آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی خواستار آن شد که دستگاه قضا برای حل مشکل دیگر بدهکاران به ویژه بدهکاران بانکی که واقعاً توان مالی ندارند نیز تدبیر جدی بیاندیشد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/5148کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب