درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۵۱۱۶۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳ : ۰۸ بازدید: ۱۸۳دیدگاه: ۰

افزایش تلفات سیل بی سابقه در آلمان به ۸۱ نفر؛ ۱۳۰۰ نفر مفقود هستند

افزایش تلفات سیل بی سابقه در آلمان به ۸۱ نفر؛ ۱۳۰۰ نفر مفقود هستند خبرگزاری فرانسه گزارش داد باران های سیل آسا در غرب اروپا از جمله آلمان و بلژیک تاکنون دست کم ۹۰ کشته برجا گذاشته و خسارات سنگینی به همراه داشته است. تنها در آلمان، سیل تا کنون جان81 نفر را گرفته است. گزارش سی ان ان نیز از مفقود شدن دست کم یکهزار ۳۰۰ نفر حکایت دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، سیل بی سابقه در غرب آلمان بیش از ۸۰ کشته برجای گذشت. صدها سرباز و بیش از دو هزار و ۵۰۰ نیروی امداد مشغول کمک رسانی به افراد در مناطق سیل زده هستند. سیل همچنین برق بیش از ۲۰۰ هزار خانه را قطع کرده است.  

این رسانه فرانسوی افزود: سیل ویرانگر در بلژیک نیز ۹ کشته بجای گذاشت؛ همچنین ساکنان بسیاری از مناطق لوکزامبورگ و هلند مجبور به تخلیه شدند. منابع خبری از احتمال افزایش آمار کشته شدگان و مفقودشدگان خبر داده اند.

به گزارش رویترز: بارندگی‌های شدید باعث طغیان رودخانه‌ها، تخریب خانه‌ها در شهرها و روستاها، خسارت به مسیرهای ارتباطی و خودروها در اروپای غربی شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با ابراز تاسف از جان باختن افراد و رنج آسیب دیدگان این حادثه، آن را فاجعه و تراژدی دانست و از گسترش ابعاد این فاجعه طی روزهای آتی  ابراز نگرانی کرده است.

روزنامه بیلد آلمان نیز پس از ویرانی و رعب و حشت ساکنان غرب این کشور، این حادثه را «سیل مرگ» توصیف کرد.

روزنامه فرانسوی اوئست فرانس نیز نوشت:  آلمان بدترین فاجعه طبیعی پس از جنگ جهانی دوم را تجربه می کند.

همچنین به گزارش رویترز، این یکی از بدترین سیل‌های آلمان در چند سال گذشته است. در سال ۲۰۰۲، سیل ۲۱ نفر را در شرق آلمان و بیش از ۱۰۰ نفر را در منطقه مرکز اروپا به کام مرگ کشاند. 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/5116کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب