درحال بارگذاری

گروه: فناوری/بین الملل/ایران شناسه: ۴۹۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۴۰ : ۱۶ بازدید: ۶۵۳دیدگاه: ۰

حمله مجدد سایبری به رژیم صهیونیستی؛

اطلاعات دانشجویان اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد

اطلاعات دانشجویان اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد رژیم صهیونیستی مجددا در مقابل حملات سایبری زانو زد و این بار اطلاعات صدها هزار دانش آموز و دانشجو در فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد اخبار اولیه حکایت از آن دارد که شبکه سایبری اسرائیل مجددا در مقابل هکرها زانو زده واطلاعات شخصی صدها هزار دانشجو و دانش آموز دختر و پسر اسرائیلی از شماره تلفن آنان گرفته تا آدرس منزل، آدرس پست الکترونیک، گذرواژه‌ها و بقیه اطلاعات شخصی آنها به سرقت رفته و در اختیار هکرها قرار گرفته است.

این مسئله ظاهرا زمانی کشف شد که یک گروه هکری از طریق یک کانال تلگرامی خبر این اقدام را در فضای مجازی اعلام و خبر داد، اطلاعات دانشجویان اسرائیلی را در اختیار گرفته است.

تحقیقات انجام گرفته توسط یک گروه حفاظت سایبری اسرائیلی نشان می‌دهد که اطلاعات حداقل 280 هزار نفر از دانشجویان که از سال 2014 به بعد در یک سایت بارگزاری شده بودند به سرقت رفته است که حدود 100 هزار ایمیل فعال آنها به همراه گذرواژه‌های آن نیز در اکنون به دست هکرها افتاده است.

به اعتقاد کارشناسان هکرها موفق شدند از طریق پایگاه اینترنتی یک شبکه کاریابی اسرائیلی به نام (AcadeME) که یکی از پر طرفدار‌‌ترین شبکه‌های کاریابی دانشجویان و فارغ التصحیلان در اسرائیل محسوب است به این اطلاعات دست پیدا کنند.

عمق این مشکل زمانی مشخص می‌شود که به گفته مسئولین این سایت با مهم‌‌ترین دانشگاه‌های اسرائیل همچون (دانشگاه تل‌آویو، دانشگاه بن گوریون، دانشگاه بار ایلان، دانشگاه حیفا و...) همکاری تنگاتنگی داشته و از طریق لینک‌‌هایی که با آنها دارد اطلاعات متقاضیان را راستی آزمایی می‌کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/492کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب