درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه سلامت/ایران شناسه: ۴۹۰۱۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۴ : ۱۰ بازدید: ۲۵۰دیدگاه: ۰

تولید ٥٠ میلیون دز واکسن کوو ایران برکت تا پایان شهریور

تولید ٥٠ میلیون دز واکسن کوو ایران برکت تا پایان شهریور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: بر اساس قولی که داده‌ایم، تا آخر شهریورماه ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید می‌کنیم و تحویل مسئولان واکسیناسیون عمومی می‌دهیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره آخرین وضعیت تولید واکسن کرونای ایرانی «کووایران برکت» گفت: حدود یک هفته طول کشید تا این واکسن در سبد تزریق اضطراری واکسن کرونا در کشور قرار گرفت.

وی افزود: ما دقیقا بر اساس جدول زمانی که به مردم اعلام کرده بودیم، پیش رفتیم. اگر مجوز اضطراری واکسیناسیون عمومی با واکسن برکت را اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت دریافت می کردیم، در خردادماه می توانستیم ۳ میلیون دوز واکسن تولید کنیم، اما مجوز تزریق عمومی با واکسن برکت در روز ۲۵ خرداد صادر شد و یکی از دلایل تاخیر در تولید واکسن همین موضوع بود.

مخبر گفت: با این حال ما تا امروز که کمتر از یک ماه از صدور مجوز می‌گذرد، ۳ میلیون دوز واکسن تولید کرده‌ایم که ۷۰۰ هزار دوز آن را تحویل دادیم و ظرف ۳ روز آینده نیز بیش از ۲۰۰ هزار دوز دیگر از این واکسن را به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.

تولید انبوه واکسن ایرانی برکت طی روزهای اخیر با اما و اگرها و شایعات زیادی مواجه شد. به طوری که اخباری منتشر شد مبنی بر این که خط تولید انبوه این واکسن دچار مشکل شده و مسئولان برکت به همین دلیل نتوانسته‌اند واکسن‌ها را به موقع به دست وزارت بهداشت برسانند. چراکه حدود یک ماه از صدور مجوز اضطراری تزریق واکسن برکت می‌گذرد و مسئولان آن هنوز نتوانسته اند به وعده خود درمورد تحویل به موقع واکسن برای آغاز واکسیناسیون عمومی عمل کنند.

پس از انتشار خبرهایی درباره بروز مشکل در خط تولید انبوه واکسن برکت، شرکت دارویی شفافارمد دیروز (۲۳ تیر) طی اطلاعیه‌ای خبر را تکذیب و اعلام کرد: «هرگونه بروز مشکل و ایراد در خط تولید واکسن کوو ایران برکت کذب است و دانشمندان جوان و فرزندان این سرزمین در مجموعه شفافارمد فارغ از حواشی و شایعات به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند و نه تنها تولید در خط اول شفافارمد با تمام قدرت درحال انجام است، بلکه به زودی با راه‌اندازی خط دوم کارخانه شفافارمد، این واکسن با شتاب بسیار بیشتری تولید و تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.»

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/4901کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب