درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه حقوقی و قضایی/ایران شناسه: ۴۷۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹ : ۱۵ بازدید: ۳۰۹دیدگاه: ۰

بازدید رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از دادسرا و دادگستری قرچک و زندان زنان

بازدید رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از دادسرا و دادگستری قرچک و زندان زنان رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در هفته قوه قضاییه، به بازدید از دادسرا و دادگستری قرچک و زندان زنان پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از میزان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه همزمان با ششمین روز از هفته قوه قضاییه، از دادسرا و دادگستری قرچک و زندان زنان بازدید کرد.

وی در جمع کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب قرچک ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و ابلاغ سلام و تحیات ریاست قوه قضائیه، به نیابت از ایشان از زحمات و تلاش‌های کارکنان خدوم و قضات شریف در این حوزه قضائی قدردانی کرد و گفت: از خصوصیات بارز کارکنان دستگاه عدلیه عمل به اخلاق و رعایت قانون است.

وی با اشاره به اینکه در تمام نظام‌های دنیا کار برای مردم و مراجعین بر اساس یک قرارداد و در حدود همان ضوابط و شرایط تعیین شده است خاطر نشان کرد: اگر فردی در آن جوامع به پلیس و یا یک دستگاه اداری مراجعه نمایند فقط در قالب همان چهارچوب قراردادی پاسخ وی را خواهند داد نه فراتر از قانون، لیکن در جمهوری اسلامی بویژه در دستگاه عدلیه انتظار مردم بیش از این است، آن‌ها انتظار دارند کارگزاران ضمن عمل به قانون با اخلاق و رأفت با آن‌ها برخورد نموده و پاسخ آن‌ها را بدهند.

وی در ادامه افزود: تکریم ارباب رجوع و توجه به کرامت انسانی بعنوان یک اصل اساسی همواره مورد تأکید بوده است، ارباب رجوع در نظام اسلامی صرفاً با عمل به قانون اقناع نمی‌شود، لذا باید با برخورد کریمانه همراه با اخلاق اسلامی و سعه صدر و توجه به خواسته‌ها و نیاز‌های آن‌ها، تلاش کرد تا مشکلات آن‌ها حل شود که این امر بیانگر شخصیت حقیقی یک خدمتگزار در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروزه مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: مراجعین به دستگاه قضائی با مشکلات و گرفتاری‌های فراوان اعم از اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و ... و با شرایط سنی و جسمی متفاوت اینجا را بعنوان ملجأ و پناهگاه و محلی برای احقاق حق و رسیدن به خواسته‌های خود می‌دانند و ما هم باید ضمن حفظ شأن و جایگاه خدمت به مردم، توجه به خواسته‌های آن‌ها و تلاش در رفع مشکلات با اخلاق اسلامی را سرلوحه کار خویش قرار بدهیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه برنامه‌های امروز خود با حضور در زندان زنان از بند‌های مختلف این زندان نیز بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبود‌ها و همچنین خواسته‌های زندانیان قرار گرفت.

وی ضمن بازدید از ساختمان اداری زندان و گفتگو با رئیس و کارکنان این مجموعه از بند‌های مختلف زندان، آشپزخانه، امکانات بهداشتی و رفاهی، کارگاه‌های کار آفرینی و آموزشی نیز بازدید و با زندانیان به گفتگو نشست.

در این بازدید علاوه بر دریافت حدود ۲۰۰ درخواست کتبی، با بیش از ۶۰ نفر از زندانیان از جمله نسرین ستوده لنگرودی نیز در فضای آرام و صمیمانه گفتگو کرد و دستورات لازم جهت پیگیری درخواست‌های آن‌ها صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در حاشیه بازدید از این زندان با قابل قبول خواندن شرایط زندان و امکانات تأمین شده، افزود: همواره توجه به کرامت زندانیان و تلاش برای بازگشت آن‌ها به آغوش جامعه و خانواده در دستور کار دستگاه عدلیه بوده است. بویژه در دوران تحول که در راستای توجه به اصل کاهش زندانیان، مجازات‌های جایگزین، تلاش در ایجاد صلح و سازش، راه اندازی و اجرای دادرسی الکترونیکی برای کاهش تردد زندانیان و شاکیان با توجه به شرایط فعلی و بیماری کرونا و همچنین آزادی زندانیان با استفاده از پابند‌های الکترونیکی و تسهیل کار زندانیان در قبول وثیقه و کفالت و درخواست عفو عمومی از رهبر معظم انقلاب تلاش‌های بسیار قابل توجهی صورت گرفته است، بیانگر همان اخلاق و رأفت اسلامی است.

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/472کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب