درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه حقوقی و قضایی/ایران شناسه: ۴۶۱۵۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱ : ۰۸ بازدید: ۱۹۰دیدگاه: ۰

فراهم شدن زمینه برای اشتغال حدود ۷ هزار نفر

احیای تولید در مجتمع صنفی - صنعتی شیخ‌آباد با تدبیر دستگاه قضایی

 احیای تولید در مجتمع صنفی - صنعتی شیخ‌آباد با تدبیر دستگاه قضایی مجتمع صنفی - صنعتی شیخ‌آباد با تدبیر دستگاه قضایی احیا و زمینه برای اشتغال حدود ۷ هزار نفر فراهم و سند اراضی شیخ‌آباد به نفع مجتمع صنفی – صنعتی و واحد‌های تولیدی مستقر در آن صادر شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از میزان، به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، دبیر کارگروه مجتمع صنفی و صنعتی شیخ آباد کرج با اشاره به حمایت‌های دستگاه قضایی به منظور راه‌اندازی مجتمع صنفی و صنعتی شیخ آباد گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری با راه اندازی تمامی واحد‌های کارگاهی برای بیش از ۵ هزار نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد که حاصل پیگیری‌ها و زحمات قوه قضاییه و مسئولان قضایی در کرج بوده است.

۲۱ تیرماه بود که حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی به منظور حل مشکلات شهرک صنعتی و صنفی شیخ آباد کرج از ایجاد زمینه برای اشتغال حدود ۷ هزار نفر در این شهرک صنعتی خبر داد.

 

 

مجتمع صنفی و صنعتی شیخ‌آباد کرج در سال ۱۳۸۰ توسط دست‌اندرکاران و فعالان ۸ صنف به مساحت ۳۵ هکتار خریداری می‌شود. این شهرک صنعتی مختص و محل استقرار صنوفی بوده که با تشخیص شهرداری کرج برای فضای شهری به لحاظ موضوعات مرتبط با آلایندگی، مناسب نبودند؛ لذا از همان سال ۱۳۸۰، بالغ بر هزار و ۶۶۰ واحد کارگاهی در دسته‌های درودگران، صنایع فلزی، آهنگری، شیشه و آینه، تابلوسازان، فلز، تراش و ماشین‌سازان در شهرک صنعتی شیخ آباد کرج تجمیع می‌شوند.

بنا به گفته فعالان صنفی و صنعتی مستقر در شهرک شیخ‌آباد، هر کدام از واحد‌های این مجتمع، حداقل قابلیت جذب ۴ نیروی کار را دارا بودند؛ اما مشکلات ناشی از موضوعات مرتبط با تغییر کاربری‌ها که از سال ۸۰ تا سال ۸۹ دامن‌گیر شهرک صنعتی شیخ آباد بود، راه‌اندازی کامل و همه‌جانبه واحد‌های تولیدی مستقر در این شهرک را با مانع مواجه کرد؛ تا اینکه در سال ۹۰ میزان پروانه‌ها و مجوز‌های قانونی لازم برای فعالیت همه جانبه واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شیخ آباد صادر شد، اما مشکل دیگری بر سر راه این مجتمع صنفی – صنعتی حادث شد؛ حسن عقبایی مدیرعامل تعاونی فلزتراشان و ماشین سازان شهرستان کرج و عضو و دبیر کارگروه مجتمع صنفی و صنعتی شیخ آباد کرج در همین رابطه گفت: از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۸۹ مراحل اداری تغییر کاربری زمین انجام شد؛ اما متأسفانه در سال ۱۳۹۰ پس از صدور پروانه‌ها، فردی که مالک معارض مشاعی بوده از طریق مرجع قضایی اقدام می‌کند و در حالی که یک هزارم بیشتر سهم نداشته، یک سند مشاعی دریافت می‌کند.

بنا به گفته عقبایی، این فردِ مالک معارض مشاعی با مراجعه به دستگاه‌های دولتی مختلف و طرح شکایات گوناگون، از سال ۱۳۹۰ به طور کامل، کار و تولید را در مجتمع صنفی – صنعتی شیخ‌آباد متوقف می‌کند.

در سال ۹۸ با ورود جدی دستگاه قضایی به مقوله حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع تولید در کشور، دادگستری استان البرز به صورت ویژه برای رفع مشکلات حقوقی مرتبط با مجتمع صنفی – صنعتی شیخ‌آباد ورود مجدانه می‌کند.

طبق گفته عقبایی دبیر کارگروه مجتمع صنفی و صنعتی شیخ آباد، در نتیجه تدبیر و اقدامات مجدانه دستگاه قضایی استان البرز، خوشبختانه در اوایل سال ۱۳۹۹، پیرامون اختلاف حقوقی با مالک معارض مشاعی، رأی بدوی به نفع فعالان شهرک تولیدی شیخ‌آباد صادر می‌شود.

در نهایت در بهمن ماه سال گذشته نیز رأی قطعی این پرونده اعلام شد و سند اراضی شیخ‌آباد به نفع مجتمع صنفی – صنعتی و واحد‌های تولیدی مستقر در آن صادر شد. با صدور این رأی، کلیه موانع و مشکلاتی که بر سر راه تولیدکنندگان مجتمع شیخ آباد بود برداشته شد و تولید در این مجتمع رونق گرفت.

عقبایی دبیر کارگروه مجتمع صنفی و صنعتی شیخ آباد در رابطه با حل مشکلات زیرساختی شهرک تولیدی شیخ آباد نیز گفت: پس از تدبیر و اقدام مجدانه دستگاه قضایی در رفع مشکلات حقوقی مجتمع صنفی – صنعتی شیخ آباد، با پیگیری‌هایی که به عمل آمد، مشکلات مرتبط با تامین برق، آب و گاز و زیرساخت‌های لازم در این مجتمع حل شده است و حدود ۸۰۰ واحد کارگاهی ما آماده هستند و در بخش کارگری در حال فعالیت هستند و حدود دو هزار ایجاد اشتغال در این مرحله داریم. تا پایان شهریور ماه سال جاری نیز با راه اندازی تمامی واحد‌های کارگاهی برای بیش از ۵ هزار نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد که حاصل پیگیری‌ها و زحمات قوه قضاییه و مسئولان قضایی در کرج بوده است.

عقبایی در پایان بیان کرد: من به نوبه خود از طرف واحد‌های کارگاهی و هیات امنای مجتمع صنعتی شیخ آباد از زحمات و پیگیری‌های مستمر دستگاه قضایی تشکر می‌کنم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/4615کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب