درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۴۵۱۲۵۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۳۳ : ۰۹ دیدگاه: ۰

هشدار مجدد صنعاء؛

تداوم محاصره یمن به نفع هیچ‌کس نخواهد بود

تداوم محاصره یمن به نفع هیچ‌کس نخواهد بود معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی ضمن هشدار مجدد درباره گام‌های بعدی صنعاء در قبال ائتلاف سعودی - اماراتی، تاکید کرد که تداوم محاصره یمن به نفع هیچ کس نخواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، امروز (پنجشنبه، ۳ فوریه) بار دیگر به ائتلاف سعودی - اماراتی درباره «پیامدهای خطرناک» تداوم محاصره یمن هشدار داد و به برداشتن گام‌های تشدیدکننده جدید صنعاء در حمله به عمق کشورهای ائتلاف، تهدید کرد.

وی طی پستی در توئیتر با اشاره به این‌که محاصره باعث تشدید رنج مردم یمن و مانع صلح است، تصریح کرد: «ادامه محاصره، خود نشان‌دهنده بی اعتنایی به رنج یک ملت بزرگ است که دارای جایگاه بالایی در امت است و این، اقدامی خطرناک و نابخردانه است».

العزی با تاکید بر اهمیت پایان دادن به محاصره علیه یمن و گشایش در قبال ایده‌های سازنده صنعاء برای صلح تصریح کرد که این محاصره بدون شک عواقبی را به دنبال خواهد داشت که به نفع هیچ‌کس نخواهد بود.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته، عملیات‌های موفقی را تحت عنوان «اعصار الیمن ۱، ۲و ۳» (طوفان یمن ۱، ۲ و ۳) مناطق راهبردی را در عمق عربستان سعودی و امارات هدف قرار داد و به این کشورها هشدار داده که عملیات‌های جدید در راه است.

حملات ارتش یمن پس از آن علیه امارات عربی متحده از سر گرفته شد که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفته بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/45125کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب