درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۴۳۶۲۶۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۳۱ : ۰۶ دیدگاه: ۰

دمشق:

واشنگتن درصدد احیای داعش و توجیه حضور است

واشنگتن درصدد احیای داعش و توجیه حضور است نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، درگیری چند روزه اخیر میان شبه‌نظامیان قسد و داعشی‌ها در یکی از زندانهای الحسکه تحت کنترل این شبه‌نظامیان را تلاش واشنگتن برای بازیافت داعش توصیف کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، «بسام صباغ»، نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل متحد در خصوص حوادث اخیر در شهر «الحسکه» گفت که که آن‌چه که در شهر الحسکه روی داد از جمله حمله تروریست‌های داعش، کشتارهای شبه‌نظامیان قسد و تخریب زیرساخت‌ها توسط هواپیماهای اشغالگران آمریکایی؛ «در چارچوب تلاش‌های واشنگتن برای بازیافت داعش و توجیه بقای نیروهایش» صورت می‌گیرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی طی نشست سازمان ملل گفت: «آن‌چه در شهر الحسکه رخ داده و در حال رخ دادن است ایجاب می کند که شورای امنیت عواقب این حوادث خطرناک ناشی از جنایات سازمان تروریستی (داعش)، شبه نظامیان جدایی طلب (قسد) و نیروهای اشغالگر آمریکایی را به فوریت بررسی کند».

صباغ افزود که این رویدادها همچنین نتیجه «اصرار دولت‌های برخی کشورها برای عدم پذیرش مسئولیت خود در بازگرداندن تروریست‌ها و خانواده‌های آن‌ها که در کمپ‌ها و بازداشتگاه‌ها در شمال شرق سوریه به سر می‌برند است».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل توضیح داد که آن‌چه در الحسکه رخ داد، شورای امنیت را ملزم به تلاش برای پایان دادن به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در شمال شرق سوریه و منطقه التنف و پایان دادن به حمایت آن‌ها از شبه نظامیان جدایی‌طلب (قسد) و گروه‌های تروریستی می‌کند.

عناصر داعش از روز پنجشنبه گذشته زندان «گویران» الحسکه را تصرف کرده و درگیری سختی بین آن‌ها با شبه‌نظامیان قسد که قصد تسلط دوباره بر این زندان را دارند، به وقوع پیوسته است حال آنکه ۸۵۰ کودک در این زندان هستند. قسد ادعا می‌کند که کنترل زندان صنعتی شهر الحسکه را به طور کامل به دست گرفته و تمامی اعضای داعش در داخل آن تسلیم شده‌اند.

اما طبق گزارش وبگاه «السومریة»، ده‌ها نفر از تروریست‌های داعش از روز پنجشنبه به مناطقی در اطراف زندان فرار کرده‌اند.

شبه‌نظامیان قسد می‌گویند که تعداد کشته‌ها تاکنون به حدود ۲۰۰ زندانی و ۲۷ نفر از عناصر قسد رسیده است و بیش از ۵۵۰ زندانی نیز تسلیم شده‌اند. برخی منابع نیز می‌گویند که درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/43626کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب