درحال بارگذاری

گروه: ورزشی / حوزه فوتبال ایران/ایران شناسه: ۴۱۹۶۲۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲ : ۰۶ دیدگاه: ۰

جام ملت‌های زنان آسیا - هند؛

آغاز به کار تیم ملی فوتبال بانوان از فردا/ نگاهی به حریفان ایران

آغاز به کار تیم ملی فوتبال بانوان از فردا/ نگاهی به حریفان ایران تیم ملی فوتبال زنان در مسابقات جام ملت‌های آسیا با حریفان قدرتمندی رقابت خواهد داشت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از فردا پنجشنبه به میزبانی هند آغاز می‌شود. تیم ملی فوتبال زنان ایران با هدایت مریم ایراندوست برای نخستین بار در این دوره از مسابقات حضور دارد.

این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۲ تیم در ۳ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و حکم انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا – نیوزلند را نیز دارد.

در مرحله اول مسابقات، دو تیم نخست هر گروه به همراه دو تیم برتر رده سوم به مرحله یک چهارم نهایی صعود خواهند کرد. ۴ تیم صعود کننده به نیمه نهایی مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و یک تیم نیز از تیم‌های مرحله یک چهارم نهایی صعود خواهد داشت.

البته با توجه به اینکه استرالیا به عنوان میزبان حضورش در جام جهانی قطعی است، در صورت صعود به نیمه نهایی معادلات کمی متفاوت می‌شود.

ملی پوشان فوتبال ایران در مسیر رسیدن به جام جهانی کار سختی در پیش دارند چرا که در نخستین تجربه حضور در گروه سختی قرار گرفته‌اند.

هند نخستین حریف شاگردان مریم ایراندوست در مسابقات است. هندی‌ها که میزبان رقابت‌ها هستند ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی مسابقات را در کارنامه دارند و در این دوره نیز با برنامه ریزی منظم و انجام بیش از ۱۴ بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی زنان ایران قرار خواهند گرفت. هندی‌ها در رنکینگ آسیایی و جهانی به ترتیب در مکان ۱۱ و ۵۵ قرار دارد.

دومین حریف ملی پوشان ایران، چین پرافتخارترین تیم مسابقات با ۸ عنوان قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی، ۳ مقام سومی و یک عنوان چهارمی است. چینی‌ها در رنکینگ آسیایی و جهانی به ترتیب در جایگاه ۵ و ۱۹ قرار دارند.

چین تایپه سومین حریف تیم ملی در مرحله گروهی است که ۳ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی، ۲ مقام سومی و ۲ مقام چهارمی دارد. چین تایپه در رنکینگ آسیایی و جهانی نیز به ترتیب در مکان‌های ۸ و ۳۹ قرار دارد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در رنکینگ آسیایی و جهانی به ترتیب در مکان ۱۴ و ۷۰ قرار دارد. هر سه حریف تیم ملی در رنکینگ بالاتر از ایران هستند و ملی پوشان تنها تیم بدون تجربه در رقابت‌ها هستند.

گروه بندی مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا به این شرح است:

گروه A: هند، چین، چین تایپه، ایران

گروه B: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه C: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال زنان در مسابقات جام ملت‌های آسیا به این شرح است:

*پنجشنبه ۳۰ دی ماه

هند – ایران - ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

*یکشنبه ۳ بهمن ماه

ایران – چین - ساعت ۱۳:۳۰ – ورزشگاه مومبای شهر بمبئی

*چهارشنبه ۶ بهمن ماه

چین تایپه – ایران - ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات روز یکشنبه ۱۰ بهمن، مرحله نیمه نهایی ۱۴ بهمن و دیدار فینال روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و پنج تیم برتر مسابقات، به رقابت‌های جام جهانی فوتبال بانوان ۲۰۲۳ که در کشورهای استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/41962کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب