درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه سلامت/ایران شناسه: ۳۸۸۲۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۳۰ : ۱۰ بازدید: ۱۱۷دیدگاه: ۰

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران:

واکسیناسیون نوبت دوم پزشکان و پرستاران از فردا/ تهران از مرز ۶ هزار بستری گذشت

 واکسیناسیون نوبت دوم پزشکان و پرستاران از فردا/ تهران از مرز ۶ هزار بستری گذشت زالی گفت: از فردا واکسیناسیون نوبت دوم پزشکان و پرستاران بخش درمان تهران آغاز می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در مراسم بهره برداری از اتاق‌های عمل جدید و بخش سی تی اسکن بیمارستان مهدیه تهران اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین زایمان در این مرکز انجام می‌شود.

زالی ادامه داد: تاکنون ۵۷۵ مادر باردار که به کرونا مبتلا بوده اند در بیمارستان مهدیه تهران، بستری شده اند. خوشبختانه تا به امروز مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در این مرکز گزارش نشده است.

او ادامه داد: سالانه ۵ تا ۶ هزار زایمان در بیمارستان مهدیه انجام می شود. تاکنون ۲ هزار و ۹۳۷ زایمان به صورت سزارین انجام شده است.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران  بیان کرد: طبق آمار حدود ۴ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که نیازمند دریافت خدمات درمان مشکل ناباروری هستند.

زالی افزود: هدف ما یک بیمارستان تک تخصصی در مرکز درمانی مهدیه نیست؛ این بیمارستان، بیمارستانِ بیماران ارجاعی از مناطق مختلف استان تهران است و باید به یک مرکز جامع زنان در حوزه زنان تبدیل شود.

او بیان کرد: تنوع خدمات و همچنین کیفیت خدمات در بیمارستان مهدیه باید ارتقا پیدا کند و از ظرفیت های این مرکز باید استفاده بهتری شود. این بیمارستان باید در زمینه زایمان های مختلف مانند زایمان بدون درد و زایمان در آب ورود پیدا کند.

زالی گفت: ما باید به سمت راه اندازی و طراحی مگاهاسپیتال برویم. تاکنون شش هزار کودک نارس خدمات خوبی در بخش NICU دریافت کرده اند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: در صورت تامین واکسن کرونا، مشکلی در سرعت واکسیناسیون نداریم.

او تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۹ درصد از جمعیت بالای ۷۰ سال در استان تهران واکسینه شده اند. از فردا واکسیناسیون نوبت دوم پزشکان و پرستاران بخش درمان تهران آغاز می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: متاسفانه هم اکنون ۶۲۴۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که از این تعداد ۲۱۴۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه است.

اضافه کردن تخت مشکلی را حل نمی‌کند

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: بیمارستان مهدیه، اولین بیمارستان تخصصی در منطقه ۱۶ است و امکان توسعه بیمارستان با توجه به افزایش جمعیت این منطقه وجود دارد. با بهره برداری ازبخش سی تی اسکن  این بیمارستان، دیگر لازم به اعزام بیماران به خارج از مرکز درمانی نیست.

او ادامه داد: آیین نامه کلینیک سلامت جنسی و یائسگی در این بیمارستان اجرایی شده است. از میان موارد ناباروری تنها ۱۵ درصد از آنها نیازمند مداخلات جراحی است و ۸۵ درصد از آنها با مشاوره های درمانی برطرف می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: ۴۰ درصد از مادرانی که نوزاد آنها نارس به دنیا آمده اند امکان شیردهی نداشته و از شیر طبیعی مادران دیگر موجود در بانک شیر کشور استفاده می‌کنند.

او در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در جنوب کشور بیان کرد: در حال حاضر میزان بستری در هرمزگان رو به افزایش است اما در استان سیستان و بلوچستان شرایط پایدار شده است.و در تهران تا به امروز بیماری کرونا در پیک پنجم مدیریت شده است.

جان بابایی با بیان اینکه پیک پنجم بیماری کرونا در تهران مدیریت شده است، گفت: هرچه قدر تخت اضافه کنیم، فایده برای کنترل بیماری ندارد. ما باید شیوه نامه های بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم.

او تاکید کرد: کمبودی از نظر تخت بیمارستانی حتی در منطقه جنوب کشور مانند سیستان و بلوچستان نداریم.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ۸۰ مرکز تجمعی در تهران راه اندازی شده است و به زودی واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال در کشور شروع می شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/3882کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب