درحال بارگذاری

گروه: فناوری / حوزه علم و فن آوری ایران/ایران شناسه: ۳۷۱۰۸۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶ : ۱۴ بازدید: ۲۰۲دیدگاه: ۰

قالیباف مطرح کرد:

توجه به سرمایه گذاری در توسعه علمی در برنامه هفتم توسعه

توجه به سرمایه گذاری در توسعه علمی در برنامه هفتم توسعه رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است سرمایه گذاری در توسعه علمی توسط بخش خصوصی انجام بگیرد، گفت: قرار است در برنامه هفتم به این موضوع توجه شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف پیش از ظهر امروز از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در محل بوستان گفتگو بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در خصوص دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم دستاوردهایی که از آنها بازدید داشتیم، ویژگی‌های علمی و فناورانه بوده است.

قالیباف با بیان اینکه این نمایشگاه نمادی برای اتکاء به نیروهای داخلی است، اظهار داشت: محققان جهاد دانشگاهی توانستند در مواردی با فناوران خارجی ارتباط بگیرند و در انتقال تکنولوژی همکاری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی در زمینه پزشکی گفت: محققان جهاد توانستند اقدامات پزشکی ماندگاری را انجام دهند و در مسیر علم حرکت کنند تا بتوانیم از این دستاوردها به صورت کاربردی بهره مند شویم.

وی افزود: ما در کشور علم را برای توسعه مورد توجه قرار می‌دهیم اما در شرایطی هستیم که باید به صورت مسئله محور حرکت کنیم. دستاوردهای جهاد دانشگاهی برپایه مسئله محوری بوده است. اکنون نیاز است که سیاستمداران پیشرانان تحول اقتصادی را مشخص کرده و اولویت‌ها و ظرفیت‌ها را پای کار بیاورند.

قالیباف با اشاره به نقطه ضعف سیاستمداران تصریح کرد: یکی از نقطه ضعف‌های سیاستمداران این است که با هزاران زحمت تکنولوژی را به نتیجه می‌رسانند اما آن طور که باید روی این تکنولوژی‌ها سرمایه گذاری نمی‌شود.

وی تأکید کرد: می‌توان این چنین برداشت کرد که ما نقدینگی لجام گسیخته‌ای داریم اما برای بردن آن به فضای تولید و سرمایه گذاری باید تأمل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجلس سعی داشتیم اقداماتی را به انجام برسانیم که موضوع سرمایه گذاری به بخش خصوصی هدایت شود. اگر این کار انجام نشود، وضعیت بزرگی در حوزه فرهنگی، آموزشی، مهندسی و پزشکی به فعل تبدیل نمی‌شود.

به گفته قالیباف سعی می‌کنیم در بودجه ۱۴۰۱ اقدامات لازم را مدنظر قرار دهیم. بنا داریم در برنامه هفتم که شش ماه آینده تنظیم خواهد شد، نقاط ضعف سیاستگذاری ها را برطرف کنیم تا شاهد تحولات اقتصادی با کمک جوانان و گفتمان علمی باشیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/37108کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب