درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۳۴۸۱۲۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱ : ۰۶ بازدید: ۱۴۵دیدگاه: ۰

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

بودجه 1401 نسبت به بودجه ۱۴۰۰ متوازن‌تر و عقلانی‌تر است

 بودجه 1401 نسبت به بودجه ۱۴۰۰ متوازن‌تر و عقلانی‌تر است سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه بودجه سال آینده نسبت به بودجه ۱۴۰۰ متوازن‌تر و عقلانی‌تر است اما این موضوع به این معنا نیست که این لایحه بودجه یک لایحه ایده‌آلی است ولی نسبت به بودجه سال‌های گذشته وضعیت بهتری دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: لایحه بودجه با تمام گستردگی هایی که در درون خود دارد و در شرایطی که اقتصاد کشور با بی ثباتی روبه روست و همچنین در سنوات گذشته بودجه های کشور با انحرافات زیادی همراه بوده است از این رو اظهار نظر در رابطه با بودجه سال آینده به صورت کلی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: آن چیزی که درباره لایحه بودجه سال آینده مشخص است این است که این لایحه نسبت به بودجه ۱۴۰۰  متوازن تر و عقلانی تر است اما این موضوع به این معنا نیست که این لایحه بودجه یک لایحه ایده‌آلی است ولی نسبت به بودجه سال‌های گذشته وضعیت بهتری دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اما این موضوع نباید فراموش شود که این بودجه نیز نقاط ضعفی در درون خود دارد به عنوان مثال یکی از ایراداتی که در بودجه وجود دارد این است که هزینه‌ ها زیاد شده که دولت برای جبران این هزینه ها مجبور به افزایش مالیات و عوارض خدمات شده  است.

مرحبا تصریح کرد: شاید چنین اتفاقی فشارهایی را بر مردم تحمیل کند اما این موضوع تقصیر دولت نیست بلکه شرایط اقتصادی کشور طوری است که دولت مجبور است دست به چنین اقداماتی برای تامین منابع خود بزند.

وی با اشاره به اصلاح ساختار بودجه، بیان داشت: تا حدودی این بودجه به اصلاحاتی که مد نظر رهبر انقلاب و مجلس بوده نزدیک شده است اما باز جای کار دارد که این بودجه به اصلاح عالی در ساختار خود برسد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/34812کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب