درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه بازار/بین الملل/ایران شناسه: ۳۳۰۷۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷ : ۰۶ بازدید: ۳۰۵دیدگاه: ۰

آیا اسرائیل به سوی اعلام شکست واکسیناسیون فایزر پیش می‌رود؟

آیا اسرائیل به سوی اعلام شکست واکسیناسیون فایزر پیش می‌رود؟ ویروس جهش یافته کرونا در حالی در اسرائیل وارد پیک جدید خود شده است که تا چند روز قبل تل‌آویو ادعای واکسیناسیون گله‌ای را پیش می‌کشید.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم پایگاه اطلاع رسانی روزنامه «یسرائیل هیوم» گزارش داد، فقط ظرف چند ساعت دو اسرائیلی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند که یکی از آنها پیش از این واکسن فایزر را دریافت کرده بود.

نویسندگان این گزارش اعتراف کردند با وجود واکسیناسیون گسترده در اسرائیل طی چند روز گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در ابتلا هستیم در حالی که بسیاری از مبتلایان بستری شده و بدحال، واکسن دریافت کرده بودند.

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل با اذعان به شکست روند واکسیناسیون در اسرائیل از اقدامات جدید کابینه برای مقابله با شیوع مجدد ویروس عالم گیر سخن گفت.

براساس گزارش این شبکه عبری زبان، بعد از آن که اسرائیل دوباره با پیک شیوع کرونا مواجه شد، مسئله واکسیناسیون به طور کامل زیر سئوال رفته است.

اسرائیل که چند ماهی از هیاهوی رسانه‌ای‌اش در رابطه با واکسیناسیو گله‌ای می‌گذرد امروز راهکار تست‌های حداکثری را در دستور کار خود قرار داده است.

به نوشته شبکه 12 تلویزیون اسرائیل، کابینه اسرائیل دستور داد تمامی ساکنان پادگان‌ها و مراکز سالمندان مجددا تست کرونا بدهند.

از نکات قابل توجه در این گزارش اعتراف کارشناسان بهداشتی اسرائیل به دقیق نبودن تست‌های (پی س آر) انجام گرفته در دوره گذشته است که نوعی اذعان به تقلبی بودن برخی از آنها دارد.

تهیه کنندگان این گزارش با طرح پرسش چرایی ورود مجدد کابینه اسرائیل به این مسئله گفتند: این حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد که اکثریت ما واکسن زده‌ایم اما ویروس همه معادلات را برهم زده و احتمالا به سوی اعمال محدودیت‌های مجدد پیش می‌رویم.

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در گزارش دیگری هم اذعان کرد، ناکارآمدی واکسن وایزر در مقابل نمونه جهش یافته ویروس کرونا باعث شد تا مسئولین این شرکت خواهان تزریق دز سومی از این واکسن به افراد شوند.

این شبکه به نقل از کارشناسان خبر داد، نگرانی بسیاری شدیدی وجود دارد که کارایی واکسن فایزر کاهش پیدا کرده است و همین امر این شرکت را بر آن داشته است تا به دنبال دریافت مجوز تزریق دز سوم به تمامی افرادی باشند که تاکنون دو دز این واکسن را دریافت کرده‌اند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/3307کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب