درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه انتظامی و حوادث/اصفهان/ایران شناسه: ۳۲۱۵۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۳۰ : ۲۰ بازدید: ۴۰۱دیدگاه: ۰

رئیس پلیس فتای اصفهان خبر داد:

وقوع 90 درصد کلاهبرداری‌های اینترنتی در دیوار و اینستاگرام

وقوع 90 درصد کلاهبرداری‌های اینترنتی در دیوار و اینستاگرام رئیس پلیس فتای اصفهان سهم دیوار و اینستاگرام از کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان اصفهان را به ترتیب 54 و 38 درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «نیک‌رو» از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی از رشد ۱۳۳ درصدی کلاهبرداری های اینترنتی در سال جاری خبر داد و توصیه کرد: برای پیشگیری از کلاهبرداری ها اینترنتی شهروندان دقت لازم را نسبت به فروشنده و شرایط خرید داشته باشند.
رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: ترجیحاً خرید را از نزدیک‌ترین مکان انجام داده برای دیدن کالای مورد نظر در یک محل مطمئن و مناسب قرار بگذارند، کالا را حتماً ببینند و امتحان کنند و از هویت فروشنده آگاه شوند و بعد خرید کنند، اما پیش از آن پولی جابجا نکنند تا گرفتار دام کلاهبرداران نشوند.
وی با تاکید بر اینکه اغلب کلاهبرداری ها از دو بستر دیوار و اینستاگرام صورت می‌گرفت ادامه داد: حدود ۵۴ درصد از کل کلاهبرداری های اینترنتی در استان از طریق سایت دیوار اتفاق می‌افتد؛ مردم باید در خرید از چنین سایت‌هایی که تبدیل به کمین گاهی برای کلاهبرداران با تبلیغات جعلی و پیشنهادهای جذاب فروش شده، مراقبت بیشتری داشته باشند.


مرتضوی اظهار کرد: رتبه دوم پس از سایت دیوار به اینستاگرام با سهم ۳۸ درصدی از مجموع کلاهبرداری های اینترنتی تعلق دارد و صفحات فروشگاهی اینستاگرام کمین گاه دوم برای افرادی است که قصد خرید دارند.
وی سایت دیوار را محلی برای تبلیغات دانست و نه محلی برای فروش، به گفته وی سایت دیوار فقط محل رویت کالا است و سپس خریدار و فروشنده باید قول و قراری بگذارند تا خریدار کالا را ببیند و از سلامت و کیفیت آن مطمئن شود و بعد پولی رد و بدل شود، در حالی که خیلی از مواقع یا کالا وجود ندارد، یا کالا متعلق به فردی که ادعای فروشندگی می‌کند نیست.
رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان به سایت‌های تبلیغاتی و صفحات اینستاگرام اعتماد نکنند، دقت مردم در خرید و فروش‌های اینترنتی می‌تواند تا ۹۰ درصد کلاهبرداری ها را کاهش دهد و همین موضوع می‌تواند بزرگ‌ترین موفقیت برای ما و شهروندان باشد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/32151کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب