درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۳۲۰۲۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۴ : ۱۶ بازدید: ۱۳۷دیدگاه: ۰

فرار شبانه نظامیان آمریکایی از پایگاه بگرام افغانستان+فیلم

فرار شبانه نظامیان آمریکایی از پایگاه بگرام افغانستان+فیلم نظامیان آمریکایی در یک اقدام شتابزده و عجولانه بساط خود را از پایگاه بزرگ بگرام جمع کردند و راهی کشورشان شدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از صدا و سیما از بگرام، نظامیان آمریکایی در یک اقدام شتابزده و عجولانه بساط خود را از پایگاه بزرگ بگرام در افغانستان جمع کردند و راهی کشورشان شدند.

«بگرام» به عنوان بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان همانند یک شهر کوچک برای آمریکایی‌ها بود، اما اکنون این پایگاه سوت و کور است.

 


نظامیان آمریکایی حدود یک هفته قبل با خاموش کردن چراغ‌های پایگاه بگرام، در تاریکی شب با یک فروند هواپیمای غول پیکر از این پایگاه خارج شدند.
ژنرال کوهستانی که اکنون فرماندهی حفاظت بگرام را بر عهده دارد در این باره گفت: از هجوم مردم به بگرام، ارتش متوجه شد که پایگاه تخلیه شده است و آمریکایی‌ها بدون اینکه اطلاع دهند از پایگاه رفته اند.
پایگاه بگرام جایی بود که در یک مقطع زمانی حتی حدود یکصد هزار نظامی آمریکایی درآن حضور داشتند.
روسای جمهور افغانستان همواره به این پایگاه می‌آمدند «ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا آخرین رئیس جمهوری بود که شبانه به این پایگاه آمد و شبانه بازگشت.
روند خروج از پایگاه بگرام و نابود کردن تجهیزات نظامیان آمریکایی ازماه‌ها قبل آغاز شده بود.
ژنرال «کوهستانی» فرمانده افغان پایگاه بگرام افزود: نظامیان آمریکایی بدون هماهنگی بادولت افغانستان و به صورت مخفیانه پایگاه بگرام را ترک کردند و ما دو ساعت بعد از خروج نظامیان آمریکایی از طریق مردم محل آگاه شدیم.
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از پایگاه بگرام رفتند و آنچه که ماندگار است، همسایگان افغانستان است، به ویژه اینکه افغانستان و ایران دو کشوری هستند که مشترکات زیادی دارند.
نظامیان افغانستانی که در پایگاه بگرام حضور دارند اظهارداشتند: نظامیان آمریکایی تجهیزاتی را که به آن نیاز داشتند با خود بردند و آنچه که در این پایگاه رها کرده اند، اشیایی است که به کار آمریکایی‌ها نمی‌آمده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/3202کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب