درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه امنیتی و دفاعی/ایران شناسه: ۳۱۴۲۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸ : ۰۹ بازدید: ۲۳۳دیدگاه: ۰

جدیدترین پهپاد نیروی زمینی سپاه با نام معراج ۱۱۳ رونمایی شد

جدیدترین پهپاد نیروی زمینی سپاه با نام معراج ۱۱۳ رونمایی شد پهپاد معراج ۱۱۳ نخستین پهپادی است که به صورت تخصصی برای آموزش خلبانان پهپاد طراحی و ساخته شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، روز گذشته مراسم الحاق تجهیزات راهبردی به نیروی زمینی سپاه برگزار شد و طی آن چند سلاح جدید از جمله موشک های بالستیک فتح، موشک های قائم 114 و موشک الماس زمین پایه به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه افزوده شد.

اما یکی از تجهیزاتی که در این مراسم از آن رونمایی شد و کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت پهپاد معراج 113 بود. این پهپاد که توسط متخصصان گروه تحقیقات پهپادی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه طراحی و تولید شده است، در حقیقت اولین پهپادی است که به وصرت تخصصی برای آموزش خلبانان پهچاد طراحی شده است.

پهپاد معراج 113 با 3 ساعت مداومت پرواز دارای برد عملیاتی 150 کیلومتر است و می تواند تا ارتفاع 18 هزار پا پرواز کند و سرعت کروز آن 120 کیلومتر بر ساعت است. این پهپاد می تواند با حداکثر وزن 50 کیلوگرم تیک آف کند و قادر است یک محموله 30 کیلوگرمی را نیز با خود حمل کند.

در طراحی معراج 113 که حدود 4 ماه به طول انجامیده است علاوه بر مطالعه روی نیازمندی های آموزشی یگان های پهپادی، از طراحی پهپادهای مهاجر 6، ابابیل 3 و مهاجر 2 نیز الهام گرفته شده است.

از آن جایی که تا پیش از طراحی و ساخت این پهپاد خلبانان می بایست با پهپادهایی آموزش می دیدند که هزینه های عملیاتی شدن آنها بالا بود، حالا با ورود معراج 113 به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه، علاوه بر تکمیل بخشی از سبد محصولات آموزش پهپادی نیرو، هزینه های آموزش و بکارگیری آن هم تا میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

از سوی دیگر در طراحی این پهپاد سعی شده است تا تمامی قطعات الکترو اویونیکی و حتی بخش هایی از بدنه آن نیز به صورت ماژولار طراحی شوند تا در صورت بروز سانحه در حین آموزش، در زمان و هزینه های تعمیر و نگهداری آن هم صرفه جویی شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/3142کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب